تهران- ایرنا- وزیر خارجه لبنان در سخنانی در جلسه شورای امنیت گفت که اعتبار این شورا به خاطر اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی در خطر جدی قرار دارد.

به گزارش بامداد شنبه ایرنا از المیادین، عبدالله بو حبیب در ابتدای صحبت‌های خود در جلسه شورای امنیت، گفت: از همه اعضای شورای امنیت که شدت حملات سایبری و بزرگی تأثیر آنها را بیان کردند، تشکر می‌کنم.

وی افزود: در صورتی که این اقدام تروریستی مورد توجه شورای امنیت سازمان ملل متحد قرار نگیرد و عامل آن نادیده گرفته شود، اعتبار این شورا در خطر جدی قرار می‌گیرد.

وزیر خارجه لبنان اضافه کرد: آیا هدف قرار دادن کل مردم در شهرها، بازارها، مغازه‌ها و خانه‌هایشان خود تروریسم نیست؟

بو حبیب در ادامه گفت: حمله (رژیم) اسرائیل بیمارستان‌ها و تیم‌های پزشکی لبنان را در وضعیت اضطراری بی‌سابقه‌ای قرار داد.

وی افزود: توسل به منفجر کردن دسته جمعی هزاران دستگاه ارتباطی یک شیوه جنگی است که در وحشیگری و وحشت بی سابقه است.

وزیر خارجه لبنان اضافه کرد: آنچه رخ داد، تروریسم محض و نقض صریح قوانین بین‌المللی است که بدون شک جنایت جنگی محسوب می‌شود.

بوحبیب در ادامه با بیان اینکه ادامه عدم پاسخگو کردن رژیم صهیونیستی قابل قبول نیست، گفت: ماجراجویی جدیدی که (رژیم) اسرائیل انجام داده، ممکن است به یک جنگ منطقه‌ای ویرانگر منجر شود.

وی افزود: (رژیم) اسرائیل بداند که آوارگان خود را به زور اسلحه به شمال باز نمی‌گرداند و اگر حملات خود را گسترش دهد، کسانی را که هنوز آواره نشده‌اند، آواره خواهد کرد.

وزیر خارجه لبنان در پایان گفت: یا شورای امنیت (رژیم) اسرائیل را مجبور به توقف تجاوزات و جنگ در همه جبهه‌ها کند و یا ما شاهد یک انفجار بزرگ خواهیم بود.

به گزارش ایرنا، نشست عصر جمعه شورای امنیت سازمان ملل درباره انفجارهای روزهای اخیر در بیروت، بار دیگر صحنه رویایی حامیان و مخالفان جنایات اسرائیل بود؛ برخی اعضای این شورا از نقض حاکمیت ملی لبنان از سوی اسرائیل گفتند و همگی بازیگران منطقه ای را به خویشتنداری برای جلوگیری از تشدید تنش در منطقه دعوت کردند اما آمریکا همچنان از ماشین ترور اسرائیل حمایت کرد.

رژیم صهیونیستی طی عملیات تروریستی در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در لبنان، با منفجر کردن هزاران دستگاه پیجر، بی‌سیم و سیستم‌های ارتباطی، دست‌کم ۳۷ شهروند لبنانی را شهید و بیش از ۴ هزار نفر دیگر را زخمی کرد.

بسیاری از کشورهای جهان و نهادهای بین‌المللی انفجارهای اخیر در لبنان را محکوم و برلزوم کاهش تنش‌ها در منطقه تاکید کرده‌اند.

دبیرکل حزب الله لبنان روز پنجشنبه در سخنانی تاکید کرد که رژیم صهیونیستی با عملیات تروریستی اخیر خود در لبنان، همه خطوط قرمز را زیر پا گذاشت و تاوان سختی خواهد پرداخت.