تهران- ایرنا- برت مک گورک مشاور ارشد جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در امور خاورمیانه اعلام کرد که جنگ با لبنان بهترین راه برای بازگشت شهرک‌نشینان رژیم صهیونیستی به خانه‌های خود در شمال اراضی اشغالی نیست.

به گزارش بامداد شنبه ایرنا به نقل از روزنامه صهیونیستی جروزالم پست، مک گورک با اشاره به اختلاف نظر واشنگتن و تل‌آویو در مورد تاکتیک‌ها و چگونگی اندازه‌گیری خطرات تشدید درگیری در منطقه، اظهار کرد: آمریکا با این موضوع موافق نیست که جنگ با لبنان بهترین راه برای بازگشت اسرائیلی‌ها به خانه‌های خود در شمال (رژیم) اسرائیل است.

مشاور ارشد بایدن وضعیت فعلی میان رژیم صهیونیستی و لبنان را بسیار نگران‌کننده خواند و تاکید کرد: هدف ما دستیابی به یک توافق دیپلماتیک در شمال است.

به گزارش ایرنا، ارتش رژیم صهیونیستی روز جمعه به منطقه ضاحیه در جنوب بیروت حمله کرد و یک ساختمان را هدف قرار داد که منجر به شهادت ۱۴ نفر و زخمی شدن ده‌ها نفر دیگر شد.

همچنین منابع رسانه‌ای روز چهارشنبه از وقوع انفجارهای جدید در ضاحیه جنوبی بیروت و مناطق دیگر لبنان خبر دادند.

برخی منابع مطلع اعلام کردند که انفجارهای جدید نیز ناشی از انفجار در دستگاه‌های پیام رسان پیجر مشابه اتفاقات روز سه‌شنبه بوده است و برخی نیز از انفجار بی‌سیم‌ها خبر دادند.

رژیم صهیونیستی همچنین روز سه‌شنبه در اقدامی جنایتکارانه تعدادی از دستگاه‌های دریافت پیام (پیجر) در لبنان را منفجر کرد.

حزب الله لبنان نیز سه‌شنبه در بیانیه نخست خود در این باره اعلام کرد: حدود ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه بعد از ظهر روز سه‌شنبه تعدادی از دستگاه‌های دریافت پیام (پیجر) که توسط تعدادی از کارگران واحدها و مؤسسات مختلف حزب‌الله مورد استفاده قرار گرفته بود، به شکل مبهمی منفجر شدند.

حزب‌الله لبنان صبح روز چهارشنبه نیز در بیانیه خود با تاکید بر اینکه جنایت رژیم صهیونیستی عزم نیروهای مقاومت برای جهاد را دوچندان می کند، اعلام کرد که رژیم اشغالگر، به خاطر این جنایت تاوان سختی پس خواهد داد.

رژیم صهیونیستی طی عملیات تروریستی در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در لبنان، با منفجر کردن هزاران دستگاه پیجر، بی‌سیم و سیستم‌های ارتباطی، دست‌کم ۳۷ شهروند لبنانی را شهید و بیش از ۴ هزار نفر دیگر را زخمی کرد.

بسیاری از کشورهای جهان و نهادهای بین‌المللی انفجارهای اخیر در لبنان را محکوم و برلزوم کاهش تنش‌ها در منطقه تاکید کرده‌اند.

دبیرکل حزب الله لبنان روز پنجشنبه در سخنانی تاکید کرد که رژیم صهیونیستی با عملیات تروریستی اخیر خود در لبنان، همه خطوط قرمز را زیر پا گذاشت و تاوان سختی خواهد پرداخت.