تهران- ایرنا- اسحاق بریک ژنرال ذخیره و مسئول پیشین رسیدگی به شکایات در ارتش رژیم صهیونیستی در اظهاراتی گفت که نتیجه عملیات اخیر در لبنان ادامه جنگ فرسایشی و نابودی این رژیم است.

به گزارش بامداد شنبه ایرنا از خبرگزاری سما فلسطین، بریک افزود که حادثه انفجار تجهیزات الکترونیک در لبنان حاکی از قدرت بالای رژیم صهیونیستی در عرصه اطلاعاتی و فناوری است که البته این رژیم مسئولیت آن را نپذیرفته اما حزب الله این رژیم را به انجام آن متهم کرده و در خصوص واکنش دردناک به این اقدام هشدار داده است.

وی گفت که باید توجه داشت که این عملیات تاکتیکی هیچگونه تغییر استراتژیکی در شرایط خطرناکی که صهیونیست‌ها در آن زندگی می‌کنند، ایجاد نکرده است.

این مقام نظامی سابق ارتش رژیم صهیونیستی تاکید کرد: تصمیم بنیامین نتانیاهو نخست وزیر ادامه جنگ در نوار غزه است و هنگامی که این جنگ فرسایشی یک سال دیگر ادامه پیدا کند احتمال فروپاشی (رژیم) اسرائیل در عرصه‌های مختلف زیاد است.

بریک در پایان گفت: حادثه انفجار پیجرها یقین‌ها به ادامه جنگ فرسایشی را تقویت کرد، این خطری واقعی برای وقوع جنگی منطقه‌ای در چند جبهه است که ایران نیز می‌تواند وارد آن شود و این روند می‌تواند وخامت شرایط (رژیم) اسرائیل را تسریع کند.

به گزارش ایرنا، رژیم صهیونیستی طی عملیات تروریستی در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در لبنان، با منفجر کردن هزاران دستگاه پیجر، بی‌سیم و سیستم‌های ارتباطی، دست‌کم ۳۷ شهروند لبنانی را شهید و بیش از ۴ هزار نفر دیگر را زخمی کرد.

بسیاری از کشورهای جهان و نهادهای بین‌المللی انفجارهای اخیر در لبنان را محکوم و برلزوم کاهش تنش‌ها در منطقه تاکید کرده‌اند.

دبیرکل حزب الله لبنان روز پنجشنبه در سخنانی تاکید کرد که رژیم صهیونیستی با عملیات تروریستی اخیر خود در لبنان، همه خطوط قرمز را زیر پا گذاشت و تاوان سختی خواهد پرداخت.