رشت- ایرنا- جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی گفت: امروز انقلاب اسلامی ایران همه مولفه های قوت و قدرت اعم از معنوی چون توکل به خدا، تمسک به قرآن، توسل به ائمه اطهار (ع) و ولایت مداری تا مولفه های مادی چون قدرت نظامی، موشکی، پهبادی، نیروی دریایی مقتدر و سپاه و ارتش با صلابت را در اختیار دارد.  

به گزارش ایرنا، امیر دریادار حمزه‌علی کاویانی در مراسم رژه نیروهای مسلح که به مناسبت هفته دفاع مقدس در رشت برگزار شد، اظهار کرد: روزی آمریکایی ها در شمال خلیج فارس نیروی دریایی مظلوم سپاه و ارتش ما را ناجوانمردانه مورد هدف قرار می دادند اما اینک با قدرتی که نیروی دریایی ما دارد به عقب رانده شده و درجنوب اقیانوس هند پرسه می زنند و توان حضور در منطقه را ندارند.

وی گفت: امروز انقلاب اسلامی ایران جهانی شده و پیام امام راحل (ره) در سراسر دنیا منتشر شده است که همه اینها به عظمت اسلام و خون شهیدان بدست آمده است. انقلاب اسلامی ایران توانست پایه های استکباری نظام سلطه و جهان تقسیم شده پساجنگ جهانی دوم را به لرزه درآورد.

وی ادامه داد: دشمنان غربی و شرقی بر این باورند که انقلاب اسلامی همه پدیده های تهدیدزای برای نظام سلطه را در بردارد؛ اجماع شرق و غرب برای ساقط کردن انقلاب اسلامی نیز از این موضوع سرچشمه می گیرد اما در سایه همه مولفه های مادی و معنوی این ملت و نظام همواره ناکام مانده اند.

وی عنوان کرد: انقلاب امام (ره) نه انقلاب شیعیان و مسلمانان بلکه انقلاب مستضعفان جهان است و پیام امام راحل برای رهایی همه ملت های مستضعف و در بند جهان بوده است.

امیر دریادار کاویانی افزود: با جهانگیر شدن پیام امام راحل در آفریقا، آمریکای لاتین و امروز در سراسر جهان، اکنون این پیام خواهان بسیاری دارد که هنر و قدرت امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی را نشان می دهد.

وی با بیان اینکه امام راحل (ره) همه نظامهای غرب و شرق را نظام سلطه می دانست و آنها را از یکدیگر تفکیک نکرده بود، تصریح کرد: جنگ ما جنگ تمدنی بین اسلام و غرب لیبرال دموکراسی است؛ اندیشمندان غربی اجماع دارند که انقلاب اسلامی خطری برای لیبرالیسم آمریکا است و دلیل دشمنی آمریکا و نظام سلطه با ما همین است از اینرو با تحمیل جنگ هشت ساله به ایران طولانی ترین جنگ قرن اخیر رقم خورد؛ جنگی که بزرگتر از جنگ جهانی اول بود و همه کشورهای شرق و غرب در برابر ایران ایستادند تا نظام اسلامی ایران را از پای درآورند.

جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش اظهار کرد: ارتش بعث با ۱۲ لشکر، ۲۵ تیپ، ۲ هزار و ۵۰۰ تانک، ۲۵۰ فروند جنگنده شرقی و ۲۰۰ فروند بالگرد به ما حمله کرد اما در پایان جنگ هفت هزار تانک نفر بر، پنج هزار ارابه توپ، ۷۰۰ فروند هواپیمای شرقی و غربی در اختیار داشت؛ این اجماع جهانی علیه جمهوری اسلامی بود.

وی تاکید کرد: آنها خطر انقلاب اسلامی را به عنوان خطر ایدئولوژیک در برابر نظام سلطه احساس کرده بودند و همه دولتهای مرتجع منطقه و غربی ها و شرقی ها با در اختیار گذاشتن تجهیزات نظامی به رژیم بعث جنگ را علیه ما آغاز کردند و ما مظلومانه و صادقانه اما مقتدرانه در مقابل نظام سلطه و همه جهان ایستادیم و به پیروز دست یافتیم.

امیر دریادار کاویانی گفت: رژیم بعث به نمایندگی و پشتیبانی همه نظام سلطه به ما حمله کرد و ۲۰ هزار کیلومتر مربع از خاک ایران را اشغال کرد و در پایان جنگ با سرافکندگی و حقارت تمام حتی یک وجب از خاک مقدس کشورمان را نتوانست در دست بگیرد و امروز ملت و کشور عراق همراه ایران اسلامی است.

وی عنوان کرد: پیاده روی تمدن ساز اربعین جلوه ای از هنر انقلاب اسلامی است که با همه ظرفیت ها توانسته امت سازی کرده و جبهه جهانی مستضعفان را ایجاد کند و امروز تمدن اسلامی در مقابل تمدن غرب به پیروزی رسیده است.

وی تصریح کرد: انقلاب ۴۶ ساله اسلامی ایران امروز با نفوذ منطقه ای و فرامنطقه ای خود توانسته است نظام ۴۰۰ ساله آمریکا را به زانو درآورد و حال آمریکا که روزی خود را قدرت برتر دریایی جهان می دانست از مهار یک گروه کوچک مقاومت اسلامی با تفکرات انقلاب اسلامی در تنگه باب المندب عاجر مانده است.

نماینده ولی فقیه در گیلان نیز امروز در این مراسم اظهار کرد: ایران اسلامی طی هشت سال دفاع مقدس در برابر ارتش تا بن دندان مسلح بعث ایستاد و عاقلانه و صادقانه از مرزهای کشورمان دفاع کرد.

آیت الله رسول فلاحتی ادامه داد: در روزهای آغازین جنگ تحمیلی ایران اسلامی از داشتن عادی ترین جنگ افزارها بی بهره بود اما به یاری خداوند توانست هشت سال صادقانه بجنگد و بر دشمنان این مرز و بوم پیروز شود.

وی افزود: امروز ایران اسلامی به کشوری قدرتمند در جهان تبدیل شده است و دشمنان غربی نمی توانند آسیبی به این کشور وارد کنند و رشادت های جوانان این مرز و بوم پس از ۷۴ سال قدرت پوشالی ابرقدرتهای جهان و گنبد آهنین رژیم صهیونیستی را در هم شکست و این به برکت امامین انقلاب است که این عزت و سربلندی را نصیب کشورمان کرده است.

در این مراسم پیام فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران امیر دریادار شهرام ایرانی به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس قرائت شد که در گوشه ای از آن آمده است : هفته دفاع مقدس یادآور رشادت ها و جانفشانی های ملت رشید و پرآوازه ای است که در طول هشت سال نبرد نابرابر در مقابل مستکبران و زورگویان جهان با عزت و سربلندی، ایستادگی و مقاومت کردند و حماسه ای جاودان بر صفحه تاریخ شدند.

وی تصریح کرد: ملت غیور ایران اسلامی با مقاومت ستودنی خود در هشت سال دفاع مقدس افسانه شکست ناپذیری قدرت های استکباری را باطل کرد و با اثبات برتری قدرت ایمان و معنویت بر قدرت مادی متکی به سلاح و تجهیزات درس بزرگ ایثار آزادی، جهاد و شهادت را به جهانیان نشان داد.

در این پیام تصریح شد: در دوران کنونی نیز غیورمردان ارتش جمهوری اسلامی ایران با تأسی از شهیدان والامقام دلیرانه از حدود میهن اسلامی حراست می کنند و با خلق حماسه هایی همچون ماموریت ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی راهبردی ارتش که موجب ارتقاء وجهه بین المللی ایران اسلامی گردید دشمنان اسلام را در رسیدن به اهداف پلیدشان ناکام گذاشته اند.
این مراسم با رژه نیروهای مسلح اعم از نظامی و انتظامی پایان یافت.