پردیس - ایرنا - در سفر یکروزه ۱۵ نماینده مجلس شورای اسلامی ، استاندار و رئیس صدا و سیما به شهر پردیس ایستگاه رادیو تلوزیونی به بهره برداری رسید و برای شهرستان نماینده معین تعیین شد.

به گزارش ایرنا، به مناسبت میلاد پر برکت حضرت محمد ص و امام جعفر صادق (ع) برای نخستین بار ۱۵ نماینده حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس ، علیرضا فخاری استاندار تهران و پیمان جبلی رئیس صدا و سیما در طی سفری یک روز در پردیس حضور پیدا کردند و در بازدید میدانی خود از مناطق محروم شهرستان و برگزاری نشست مشترک در سالن جلسات فرمانداری مسائل و مشکلات زیادی را رفع و حل کردند.

افتتاح فرستنده رادیو تلوزیونی شهید محمد هادی حاج رحیمی

ایستگاه فرستنده تلوزیونی و رادیوی اف. ام متوسط قدرت شهید محمد هادی حاج رحیمی پس از ۸ سال افتتاح و به بهره برداری رسید.

پیمان جبلی، رئیس صداوسیما در مراسم افتتاح و بهره برداری از ایستگاه رادیو تلوزیونی گفت: رسانه ملی در جبهه بسیار گسترده‌ای در نبرد نرم افزای با دشمنان در حال تلاش است تا از فرهنگ، هویت و داشته‌های ملی و در مسیر عدالت‌گستری به وظیفه خود عمل کند که دو شعار هویت‌محوری و عدالت‌گستری که شعارهای اصلی دوران تحول رسانه ملی هستند همواره راه را برای ما روشن می‌کنند.

وی افزود: طرح امروز به‌عنوان طرح فوری با پیگیری مسئولان استان و شهرستان و دیگر مسئولان به ثمر رسید و شاید اگر پیگیری دسته‌جمعی ۳۵ نماینده مجلس و تلاش شبانه‌روزی اعضای سازمان نبود امروز در این محفل در کنار هم نبودیم لذا از همه عزیزان تشکر می‌کنم و امیدوارم خدا توفیق خدمت بیشتر را به ما اعطا کند.

رئیس صدا و سیما خاطر نشان کرد:در حال حاضر پوشش زمینی دیجیتال رسانه ملی بیش از ۹۹ درصد است و چند درصد نمانده که با راه‌اندازی یک هزار و ۲۰۰ ایستگاه دیگر به صددرصد خدمت برسیم که برای راه‌اندازی ایستگاه های باقی مانده به حدود ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که تمام تلاش ما این است که از روش‌های مختلف با تعامل این وظیفه انجام شود.

مجتبی زارعی به عنوان معین ویژه شهرستان پردیس انتخاب شد

سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: برای پی گیری شهر و شهرستان های استان تهران نماینده های معین مشخص شدند و مجتبی زارعی به عوان معین ویژه شهرستان پردیس انتخاب شده است.

فلسفی ادامه داد: حضور گروهی نیمی از نمایندگان مجلس برای نخستین بار در شهرستان پردیس اتفاق افتاد و در جلسه ای که در فرمانداری برگزار شد برخی از مسائل که قابلیت حل فی المجلس داشتند نمایندگان با مقامات ملی تماس گرفتند که برخی از مسائل حل شدند.

وی افزود: در مجمع نمایندگان استان تهران در سه ماه گذشته طی جلساتی معین شهرستان ها و مناطق ۲۲ گانه شهرستانها مشخص شدند ،تعیین معین به این معنا نیست که نمایندگان دیگر نقشی نداشته باشند برای پی گیر ی مسائل شهرستان و حوزه انتخابیه شهرستان پردیس ۳۰ نماینده پاسخگو و پی گیر مسائل هستند و تعیین نماینده معین برای جلوگیری از تداخل و موازی کاری در دستور کار قرار گرفته است.

حل مسائل مالکانه مناطق بافتهای فرسوده شهرستان در دستور کار قرار گرفت

استاندار تهران گفت: در این سفر یک روزه وضعیت محله هایی که به لحاظ محرومیت اجتماعی و عمرانی مشکلاتی داشتند مورد بازدید قرار گرفت و مقرر شد با همراهی سازمانهایی که مالکیت این اراضی را دارند اقدامات لازم صورت بپذیرد تا با حل مسائل مالکانه، مشکلات اسکان، تخریب و نوسازی مناطقی را که در بافتهای فرسوده قرار دارند را در دستور کار داشته باشیم .


علیرضا فخاری ادامه داد: بازگردانی آب از طریق ایجاد تصفیه خانه برای بومهن رودهن وپردیس بررسی شد و ساماندهی شهرکهای مجاور پردیس و مسائل اسکان و استقرار اتباع از دیگر مسائلی بود که مورد بررسی قرار گرفت تا با همکاری متقابل مجلس و دولت بتوانیم در جهت رفع مشکلات مردم گام برداریم.

افتتاح دسترسی به آزادراه تهران - پردیس با حضور نمایندگان مجلس

مسیر دسترسی از بلوار آیت الله شهید سیدابراهیم رئیسی به آزادراه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به مناسبت هفته وحدت و میلاد باسعادت نبی مکرم اسلام(ص) و امام جعفر صادق (ع) افتتاح شد و زیر بار ترافیک رفت.
شهردار پردیس گفت: شهر پردیس یک ورودی و یک خروجی دارد و فازهای قدیمی ۱ تا ۴ در ایام بارندگی و سرما و یخبندان در محدوده های میدان شهید رئیسی و میدان امام رض شهر پردیس قفل می شد و افتتاح این دسترسی به روان سازی ترافیک دو میدان کمک می کند.

رضا کارخانه توضیح داد: طول مسیر ایجاد شده نزدیک به یک کیلومتر و عرض متوسط یازده متر با اجرای عملیات؛ خاکبرداری، زیرسازی آسفالت، جدولگذاری اجرای روشنایی، اجرای فضای سبز، نصب تابلو علائم ترافیکی، جانمایی تمثال شهدای معزز، روشنایی و با اعتبار ۱۲ میلیارد تومان پس از تصویب در شورای ترافیک شهرستان و استان و همچنین اداره کل راه و شهرسازی استان احداث، تکمیل و به بهره‌برداری رسید.شهرستان پردیس با جمعیتی بیش از ۴۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.