کرج - ایرنا - فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز در پیامی به مناسبت هفته دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس ریشه در آموزه‌های دین مبین اسلام و هدایت الهی امامین انقلاب اسلامی دارد. 

به گزارش روز شنبه ایرنا ، سردار سرتیپ دوم پاسدار《 علیرضا حیدرنیا 》گفت: هفته دفاع مقدس، یادآور حماسه آفرینی‌های ملت بزرگ ایران است. وی افزود: دفاع مقدس، سرمایه بزرگی است که اگر به درستی ارزش‌های آن به عنوان یک میراث ارزشمند برای نسل جوان تبیین و تشریح شود، کشور تا ابد از گزند هر حادثه‌ای در امان خواهد ماند.

وی تاکید کرد: دفاع مقدس گواه پیروزی قدرت ایمان در برابر پیشرفته‌ترین تجهیزات نظامی است ؛ حماسه جانفشانی ملتی بزرگ که تمام معادلات نظامی دنیا را با تکیه بر قدرت ایمان خود بر هم زد و اسباب تحقیر ابرقدرت های شرق و غرب را فراهم آورد.

حیدرنیا گفت: دفاع مقدس بن بست ها را از پیش روی ملت بزرگ ایران برداشت و از خواستن ها توانستن آفرید تا این ملت بزرگ با تکیه بر توان خود از سد فناوری های حساس عبور کند و قدرت بازدارندگی و توان نظامی را به رخ ابر قدرت‌ها بکشد و الگویی شود برای تمام آزادگان جهان تا در تداوم راه این ملت حماسه ساز ،جبهه مقاومتی خلق کنند.

وی افزود: در همین راستا تقارن هفته دفاع مقدس با میلاد باسعادت پیامبر اعظم (ص) و امام جعفر صادق (ع)، بر اهمیت و عظمت این ایام می‌افزاید چراکه این تقارن زیبا به ما یادآور می شود که دفاع مقدس ریشه در آموزه‌های دین مبین اسلام و هدایت الهی امامین انقلاب اسلامی دارد.

حیدرنیا یادآور شد: امروز بیش از هر زمان دیگری به درس‌ها و آموزه‌های دفاع مقدس نیازمندیم و باید با تاسی از شهدا و ایثارگران، در مسیر تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی گام برداریم و با حفظ وحدت ، همدلی و ولایت مداری اسباب تحقق ایران قوی ، جهانی شدن گفتمان مقاومت و تحقق حکومت عدل مهدوی عج در سرتاسر جهان را فراهم آوریم .

وی از آحاد ملت شریف ایران به ویژه از البرز نشینان سرفراز ، خانواده‌های معزز شهدا و ایثارگران دعوت کرد تا با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، یاد و خاطره شهدای والامقام را گرامی داشته و در تداوم راه آنها و سربازی ولایت بکوشند.

استاندار البرز نیز با صدور پیامی به مناسبت های هفته دفاع مقدس، هفته وحدت و آغاز سال تحصیلی جدید، ایثار، دانش و برادری، سه عنصر اساسی در پیشبرد اهداف عالیه انقلاب اسلامی دانست.

در متن این پیام از سوی 《مجتبی عبداللهی》 استاندار البرز آمده است: در حالی به پاسداشت بهار فداکاری، دانایی و برادری برمی‌خیزیم که با گذشت نزدیک به نیم قرن از عمر انقلاب اسلامی، هر یک به نماد برجسته هویت، فرهنگ و ارزش‌مداری ایران و ایرانی بدل شده است.

وی تاکید کرد: تقارن هفته دفاع مقدس با هفته وحدت و بازگشایی مدارس، فرصت بازخوانی فصل‌های پر شکوه ایثار، دانش و برادری و تاکیدی دوباره بر نقش راهبردی این سه عنصر اساسی در گفتمان اصیل انقلاب اسلامی و عوامل موثر در پیشبرد اهداف عالیه آن است.

استاندار البرز گفت: به یقین این سه رخداد پرشکوه، علاوه بر حرکت آفرینی و امیدبخشی به یک ملت هوشیار و تمدن‌ساز، قوام دهنده چارچوب‌های فکری و عملی نسل آینده برای تحقق آرمان‌های ناب انقلاب اسلامی است.

وی افزود: بی‌شک ایثار و فداکاری فرزندان برومند این سرزمین در هشت سال دفاع مقدس همچون سراج منیر، روشنی‌بخش مسیر خطیر جویندگان علم و معرفت و منادی وحدت میان همه اقوام و مذاهب این سرزمین است.