ایلام - ایرنا- جای جای استان ایلام این دیار خادمان زوار اباعبدالله الحسین(ع) همزمان با هفدهم ربیع الاول غرق نور، شادی با برگزاری جشن های این عید بزرگ مسلمانان است.

به گزارش ایرنا، هفدهم ربیع اول است، آسمان و زمین نورباران است، زمین، گلباران و هر جا را می نگری سرشار از عطر مشک و عود است، میلاد پیامبر اکرم حضرت محمد مصطفی(ص)، آخرین فرستاده خداوند متعال برای هدایت بشریت است، در این روز مبارک، خداوند متعال دسته گلی را به آمنه عطا کرد و زمین و فلک غرق سرور و شادی شد.

سراسر جهان از میلادش، سرسبز و خرم و قلب عالم و آدم از نورش منور گشت و امروز در سالروز میلاد باسعادتش و فرزند گرامی اش حضرت امام جعفر صادق(ع)، جای جای استان ایلام، این دیار خادمان زوار اباعبدالله الحسین(ع) غرق نور و شادی است.

مردمان این دیار، از روز گذشته با برگزاری برنامه ها، مراسم ها و جُنگ های شادی در شهرها، بخش ها و روستاها، رنگ محمدی به خود گرفته و ایلام قهرمان، میعادگاه و قدمگاه شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس، سراسر جشن و سرور است.

همه مردم از کوچک و بزرگ، خرد و کلان، مرد و زن در روز میلاد حضرت محمد مصطفی(ص) شادی کنان، با تدارک آیین ها و برنامه ها، این روز با سعادت را گرامی می دارند و به هم مهر می ورزند.

به همین مناسبت شهرهای مختلف ایلام همت هیأت های مذهبی، گروه های مردمی، مساجد و تکایا و حسینه ها، بقاع متبرکه و امامزاده، با ریسه های رنگی آذین بندی شده و در خیابان ها و کوچه های شهر، گل و شیرینی بین مردم، عابران و رانندگان پخش می شود.

ایستگاه های صلواتی در موقفگاهای شهر دایر و با شهد و شیرینی از مردم پذیرایی می کنند، امروز، روز دیگری است، روز مهر است و محبت، روز محور وحدت است و رحمت، که به شکرانه اش، مهر و محبت همه را فرا گرفته و شهر همه لوای محمد(ص) شده است.

جشن های ویژه ای نیز در سطح امامزاده علی صالح(ع) و سید حسن(ع) شهر مهران، امامزاده سید عبدالله(ع) شهر ایوان، امامزاده سید اکبر(ع) شهر دهلران، امامزاده سید صلاح الدین محمد(ع) شهر آبدانان و سایر بقاع متبرکه استان به مناسبت میلاد با سعادت حضرت پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) در حال برگزاری است.

بر اساس گزارش های رسیده از خبرنگاران آیین های جشن و شادی به میمنت سالروز میلاد پیامبر نور و رحمت در شهرستانهای دره شهر، آبدانان، دهلران، مهران، ایوان، ملکشاهی و سیروان، بدره و چرداول و سایر مناطق روستایی در حال برگزاری است.