سبزوار - ایرنا- فرمانده انتظامی سبزوار گفت: شهروندان برای کاهش گره‌های ترافیکی و امنیت آمد و شد در فصل بازگشایی مدارس، با رعایت قوانین و مقررات رانندگی، با پلیس همکاری کنند.

به گزارش ایرنا،‌ سرهنگ اکبر محمدزاده‌ روز یکشنبه، همزمان با آغاز ماه مهر و گشایش مدارس به خبرنگاران اظهار کرد:‌ از تمام شهروندان فهیم و قانون‌مدار، به ویژه والدین دانش آموزان و رانندگان سرویس های مدارس درخواست می شود برای داشتن ترافیک آرام و پایدار، مساعدت و همراهی لازم را با پلیس داشته باشند.

وی با اشاره به تمهیدات پلیس سبزوار در آغاز سال تحصیلی، افزود:‌ پلیس سبزوار همزمان با بازگشایی مدارس، حضور پررنگ‌تری در سطح شهر و محدوده مدارس دارد و در حوزه‌های پیشگیری از سوانح رانندگی، روان سازی ترافیک و همچنین آموزش شهروندان ایفای نقش می‌کند.

سرهنگ اکبرزاده خاطرنشان کرد:‌ به منظور افزایش ضریب احساس امنیت خانواده‌های دانش آموزان و ارتقای سطح ایمنی دانش آموزان، اقدامات منسجمی انجام شده است و بیشتر گروه های گشت پلیس اعم از انتظامی و راهور به صورت خودروی، موتوری و پیاده در مقابل مدارس و معابر اصلی شهر مستقر شده اند.

فرمانده انتظامی سبزوار اضافه کرد: پلیس با استفاده از همه ظرفیت های موجود، نسبت به اجرای طرح های ترافیکی و انتظامی لازم به منظور برقراری و تامین نظم و امنیت اقدام کرده است، تا خانواده‌های دانش آموزان بدون هیچ گونه دغدغه ای و با اطمینان خاطر فرزندان خود را به مدرسه بفرستند.

وی روان سازی ترافیک، برخورد قاطع با متخلفان و موتورسوران حادثه ساز، کنترل سرویس‌های مدارس و برخورد با خودروهای فاقد مجوز را از اقدامات ترافیکی پلیس راهور سبزوار در آستانه سال جدید تحصیلی عنوان کرد.

افزون بر ۶۰ هزار دانش‌آموز در ۲۸۹ آموزشگاه شهرستان سبزوار تحصیل می‌کنند.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.