سمنان - ایرنا - مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان سمنان با اشاره به حجم بالای تردد در محورهای مواصلاتی استان سمنان در آخرین روز تعطیلات تابستان گفت: از ظهر امروز به ۱۶ مصدوم در تصادفات جاده‌ای استان خدمات امدادی ارایه‌ شده است.

حسین درخشان عصر شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به وقوع پنج حادثه در محور های مواصلاتی استان سمنان و نجات یک نفر از غرق شدگی در استخر چشمه علی دامغان بیان کرد: این حوادث ۱۶ مصدوم و یک فوتی برجای گذاشت.

وی با بیان اینکه به پنج مصدوم بر اثر واژگونی ساینا در جاده دامغان به سمنان خدمات امدادی ارایه‌ شد، افزود: گزارشی مبنی بر واژگونی یک دستگاه خودروی ساینا در کیلومتر ۶۷ جاده دامغان به سمنان به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر استان اعلام شد که بلافاصله نجاتگران پایگاه امداد و نجات آهوان شهرستان سمنان به محل حادثه اعزام شدند.

وی با اشاره به سقوط از پل یک دستگاه پراید در جاده میامی به جاجرم ابراز کرد: این حادثه در کیلومتر ۳۵ جاده میامی به جاجرم، فرعی پل ابریشم رخ داد و سه مصدوم برجای گذاشت. تیم‌ امدادی پایگاه امداد و نجات شهدای میامی به محل حادثه اعزام شدند و نجاتگران هلال‌احمر پس از انجام اقدامات اولیه، با همکاری عوامل اورژانس مصدومان را جهت ادامه روند درمان به مرکز درمانی منتقل کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سمنان درباره حادثه ای دیگر در جاده دامغان به سمنان گفت: گزارشی مبنی بر انحراف یک دستگاه خودروی پژوپارس از جاده در کیلومتر ۶۹ جاده دامغان به سمنان به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات هلال‌احمر سمنان اعلام شد که این حادثه نیز سه مصدوم داشت و نجاتگران هلال‌احمر اقدامات اولیه مصدومان را انجام داده وبه مرکز درمانی منتقل شدند.

وی از نجات یک جوان از غرق‌شدگی در استخر چشمه علی توسط نیروهای عملیاتی هلال احمر خبر داد و گفت: در مجتمع گردشگری چشمه علی دامغان یک جوان دچار حادثه شد که تیم‌ امدادی پایگاه امدادونجات چشمه علی به محل حادثه اعزام شدند و پس از انجام اقدامات اولیه، با همکاری عوامل اورژانس، فرد حادثه دیده به مرکز درمانی منتقل شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان با اشاره به وقوع حادثه واژگونی سمند در محور دامغان به سمنان، ادامه داد: در این حادثه به پنج نفر امدادرسانی شد که یک نفر جان خود را از دست داد و چهار مصدوم به مرکز درمانی منتقل شدند.

امدادرسانی به پنج نفر مفقودشده در جنگل ابر شاهرود

وی خاطرنشان کرد: ساعت ۱۸ و ۵۰ دقیقه امروز گزارشی مبنی بر مفقودشدن یک گروه پنج نفره به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات استان استان اعلام شد.

وی بیان کرد که بلافاصله تیم امدادو نجات پایگاه ابر شهرستان شاهرود به محل حادثه اعزام شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سمنان افزود: نجاتگران پس از ردیابی و پیدا کردن موقعیت افراد مفقودی در جنگل ابر، منطقه بلند آرام توانستند آن ها را پیدا کنند و به منطقه امن برسانند.