بجنورد- ایرنا- براساس اعلام فدراسیون جهانی کوراش، «مجید وحیدبریمانلو» در وزن ۶۱ کیلوگرم و رامین احمدزاده در وزن ۸۱ کیلوگرم رنکینگ یک و الیاس پاکدل نیز در وزن ۷۳ کیلوگرم موفق به کسب رنکینگ ۲ جهانی شده است.

به گزارش ایرنا، کوراش خراسان‌شمالی همواره پای ثابت کسب افتخارآفرینی در میادین آسیایی، بین المللی و جهانی برای این خطه است و اخیرا نیز با اعلام فدراسیون جهانی، سه وزن رنکینگ جهانی کوراش در چنگ کوراش کاران این خطه قرار گرفته است.

این خطه مهد کوراش و جودو است و برای حفظ و اثباث این عنوان، ورزشکارانش در میادین آسیایی و جهانی سنگ تمام می گذارند به گونه ای که از هیچ مسابقه ای تاکنون دست خالی برنگشته اند و همواره موجب شادی این استان ورزش دوست شده اند.

ورزشکاران با اخلاق و توانمند خراسان شمالی هر بار به دور از هر حاشیه ای بر روی تشک حاضر می شوند و پرونده رقابت های کوراش را با اقتدار می بندند.

هنوز یادمان نرفته است که کوراشکاران خراسان شمالی در بازی های آسیایی هانگژو چگونه خودی نشان دادند و «وحیدبریمانلو» با صید نقره امید را به کاروان ورزشی هانگژو برگرداند و «آذرنگ» نیز با کسب طلا، شادی مردم این خطه را تکمیل کرد.

کوراش‌کاران خراسان‌شمالی را بهتر بشناسیم

مجید وحیدبریمانلو

نام این ورزشکار جودو و کوراش خراسان شمالی برای نخستین بار با کسب تنها نشان تیم ملی در مسابقات بین المللی آلمان بر سر زبان ها افتاد.

مسابقاتی که بریمانلو با وزن منفی ۶۰ کیلوگرم حضور یافت و برای رسیدن به نشان برنز نمایندگان آلمان، جمهوری چک، بریتانیا و فرانسه را از پیش‌رو برداشت اما در مبارزه پنجم مغلوب جودوکار فرانسوی شد و در جدول شانس مجدد با شکست حریفی از هلند به نشان برنز دست یافت.

این کوراشکار جوان با وزن ۶۶ کیلوگرم در دوازدهمین دوره رقابت‌های کوراش قهرمانی آسیا نیز حضور یافت و با کسب برتری در برابر کوراشکاری از تاجیکستان راهی دیدار نهایی شد.

بریمانلو در دیدار نهایی برابر "امان شوکریف" ازبکستانی نشان طلای این دسته وزنی را از دست داد و با نقره پرونده مسابقات این دوره را بست.

وی در پیکارهای قهرمانی آسیا در خردادماه امسال نیز در اولین رقابت خود حریف هندی را ضربه فنی کرد و در دیدار دوم در برابر نماینده افغانستان با ضربه فنی گذشت.

این کوراشکار در دیدار نهایی نتیجه را به حریف ازبکی واگذار کرد و پرونده این دوره از رقابت ها را با نقره بست.

رامین احمدزاده

رامین احمد زاده جودوکار خراسان شمالی در نخستین آوردگاه بین المللی خود در رقابت های قهرمانی نوجوانان آسیا و اقیانوسیه ۲۰۱۹، به عنوان نایب قهرمانی رسید و صاحب نشان نقره شد.

این کوراشکار جویای نام در وزن ۶۶ کیلوگرم، در مرحله نیمه نهایی مقابل رقیبی از هند قرار گرفت و توانست او را با شکست بدرقه کند.

وی در دور اول مغولستان را مغلوب نمایش زیبای خود روی تاتامی کرد و سپس مقابل قرقیزستان به برتری دست یافت و جواز حضور در نیمه نهایی را گرفت.

احمدزاده در دیدار نهایی مقابل "تیناربای" از قزاقستان قرار گرفت اما نتوانست در برابر این حریف پیروز شود و به نشان نقره بسنده کرد.

این کوراشکار خراسان شمالی در رقابت های جام ستارگان روسیه نیز در آبان ماه سال ۱۴۰۲ با کسب قهرمانی این بار در آوردگاه جهانی روسیه موجب درخشش ستاره کوراش این خطه شد.

احمدزاده در وزن ۸۱ به دور از هر حاشیه ای بر روی تشک حاضر شد و پرونده این دوره از رقابت ها را با کسب نشان ارزشمند طلا بست.

وی در پیکارهای قهرمانی آسیا در خردادماه امسال نیز موفق شد در اولین رقابت خود با ضربه فنی از سد نپال در کمتر از ۳۰ ثانیه بگذرد و در دیدار دوم با ضربه فنی از سد نماینده کویت گذشت.

احمدزاده در دیدار سوم نماینده ترکمنستان را شکست داد و در دیدار نهایی به حریف ازبکی باخت و نقره‌ای شد.

الیاس پاکدل

الیاس پاکدل نماینده وزن منفی ۷۳ کیلوگرم کشور در مهمترین رقابت های ورزشی اش، اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۲ در نخستین دیدار خود مقابل "پان سوشنگ" از چین تایپه به برتری دست یافت و راهی مرحله بعدی شد.

وی در دومین دیدارش "بائینسیحالانگتو" از چین را شکست داد و به مرحله نیمه‌نهایی صعود کرد.

پاکدل در این مرحله حریف هندی خود “شاویل گیل” را با اقتدار شکست داد و به فینال راه پیدا کرد.

نماینده شایسته کشورمان در دیدار نهایی با حریف قدرتمند ازبکستانی خود یعنی "هیداووف" رقابت کرد و با ارایه یک نمایش دلچسب به نشان طلا دست یافت.

این کوراشکار توانمند خراسان شمالی، طلای دوره قبلی این مسابقات و همچنین طلای پیکارهای قهرمانی جهان سال گذشته را در کارنامه دارد.

پاکدل نیز در پیکارهای قهرمانی آسیا در خردادماه امسال نیز با ضربه فنی نماینده تاجیکستان به نشان طلا دست یافت.

به گزارش ایرنا، استان خراسان شمالی ظرفیت ویژه ای در رشته جودو و کوراش دارد به گونه ای که با معرفی قهرمانان زیادی در میادین آسیایی و جهانی همواره عنوان دار پایتخت جودو و کوراش کشور است.

خراسان شمالی هزار و ۴۰۰ ورزشکار بیمه شده در رشته کوراش و جودو دارد