ساری - ایرنا - همزمان با سراسر کشور سال تحصیلی ۱۴۰۴- ۱۴۰۳ برای بیش از ۵۰۰ هزار دانش آموز در مدارس استان مازندران آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، زنگ آغاز سال تحصیلی امروز یکشنبه اول مهر با حضور استاندار مازندران، مسئولان استانی و شهرستانی در مدرسه ای در بهشهر طی مراسمی نواخته شد تا به طور رسمی سال تحصیلی حضوری در مدارس سراسر استان آغاز شود.

حسین کمالی مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در زنگ سال تحصیلی جدید در مدرسه متوسطه اول آیت الله سیدصابر جباری (ره) اظهار کرد: آموزش و پرورش بهشهر امروز میزبان زنگ سال تحصیلی استان است که از همه دست اندرکاران سپاسگزارم.

وی افزود: ماموریت پیامبر اکرم(ص) تعلیم و تربیت بود و در مشکلات امت خود نگران بود و معلمان هم همینطور همراه و با محبت هستند.

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اینکه سال تحصیلی در چهار هزار مدرسه آغاز شد، یادآور شد: جایگاه و اهمیت آموزش و پرورش در جامعه فراوان است و این‌ مدرسه با ۲۶ میلیارد تومان احداث و امسال ۲۳ مدرسه افتتاح و ۱۵۰ کلاس درس بر سرانه آموزشی ما در آموزش و پرورش مازندران اضافه شد.

کمالی گفت: امروز زنگ بازگشایی مدارس، زنگ اقامه‌نماز و زنگ دفاع مقدس که شهدای ما برکت نظام هستند و صبوری خانواده شهدا در استمرار انقلاب موثر است، با هم نواخته شد.

مازندران بیش از نیم میلیون دانش آموز دارد که در چهار هزار مدرسه تحصیل می کنند.