شهرکرد - ایرنا - مدیرکل غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری با نزدیک شدن به روزهای پایانی خرید گندم و تعطیلی مراکز خرید گفت: برای رفاه حال کشاورزانی که تاکنون موفق به تحویل گندم خود به مراکز خرید نشده‌اند زمان خرید در این استان تا ۱۵ مهرماه تمدید شد.

یزدان یگانگی روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: براساس برنامه‌ریزی انجام شده امسال برای انجام خرید تضمینی گندم ۲۰ مرکز در چهارمحال و بختیاری راه‌اندازی شد که با نزدیک شدن به روزهای آخر خرید تمام مراکز تعطیل و در زمان حاضر تنها سیلوی شهید استکی فعال و آماده تحویل گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان است.

وی اظهار داشت: از ابتدای خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان چهارمحال و بختیاری تاکنون چهار هزار و ۶۳۰ میلیارد ریال از مطالبات گندمکاران معادل ۴۰ درصد پرداخت شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی چهارمحال وبختیاری گفت: براین اساس گندمکاران این استان در زمان حاضر هفت هزار میلیارد ریال همچنان مطالبه دارند که انتظار می‌رود در کمترین زمان پرداخت شود.

وی اظهار داشت: میزان پرداخت مطالبات گندمکاران چهارمحال و بختیاری نسبت به تحویل گندم و ارسال چک لیست‌ها متفاوت است.

بیشتر بخوانید:

۱۱۰ هزار تن گندم در چهارمحال و بختیاری برداشت شد

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان این استان تاکنون۶۷ هزار و ۵۰۰ تن گندم خریداری شده است که این میزان خرید نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۳ درصد رشد نشان می‌دهد.

به گزارش ایرنا، در سال زراعی گذشته از سطح ۶۰ هزار هکتار (۴۰ هزار هکتار گندم دیم و ۲۰ هزار هکتار گندم آبی) سطح زیر کشت ۱۱۰ هزار تن گندم برداشت شده است.