خمین - ایرنا - هنرمند هنرهای تجسمی خمین با خلق آثاری فاخر از اشعار و مضامین عرفانی، گویی امضای خداوند را در هر اثر خود دارد و ذکر الله را در تک تک آثار هنری وی می توان با گوش دل شنید.

به گزارش ایرنا، وارد خانه هنرمند خمین«سعید مختاری » که می شوی با مجموعه ای از هنر و تمدن و فرهنگ ایرانی و اسلامی مواجه می شوی.از پله ها ی خانه که بالا می روی ، گلدان های های کوچک و پنجره های رنگی نظر هر مخاطبی را به خود جلب می کند.

اتاقی کوچک و پر از تابلوهایی از اشعار شاعران بزرگ و آیه های قرآن، طبیعت و آثار حجم که هر کدام ذهن در حالیکه آرام بخش و زیبا هستند ، ذهن مخاطب را درگیر خود می کند که چرا این مصراع از شعر و چرا این تصویر؟

نقاشی چهره هزار شهید در دوران دفاع مقدس بزرگترین افتخار هنری

سعید مختاری که در جبهه های جنگ دوران دفاع مقدس حضور داشته است مهمترین بخش زندگی خود را این دوران می داند.

این هنرمند توانسته است در بازه زمانی کوتاهی و در زیر باران آتش دشمن چهره ۲ هزار شهید را به تصویر بکشد و وی آن دوران را برگ زرین و بزرگترین افتخار هنری خود بیان کند.

۳۶ هزار قطعه عکس ، حاصل ۴۰ سال زندگی هنری

مختاری با اشاره به اینکه عکس بسیار جذابیت دارد، گفت: گاهی یک عکس سرفصل یک کتاب می شود و تمام آنچه در یک کتاب می توان خواند از طریق یک عکس بیان می شود.

وی ادامه داد: مجموعه ۳۶ هزار قطعه ای عکس از پوشش ها، مناطق مختلف، گل ها، پرندگان ، مسابقات در کارنامه هنری من وجود دارد.

این هنرمند خمینی افزود: کشف قوانین طبیعت و باز کردن چشم دل به آنچه نادیدنی هدف اصلی من از عکاسی است.