شهرکرد- ایرنا- مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: در نیمه نخست امسال ۷۴ درصد برنامه ارزی واحدهای صنعتی و تولیدی این استان محقق شد.

به گزارش ایرنا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری، فضل‌الله رحمتی روز یکشنبه تاکید کرد: براساس عملکرد برنامه تولید و پایش ارزی کشور۷۳ واحد صنعتی استان مصرف ارزی داشته که از این مجموع ۲۷ واحد تاکنون تایید نهایی گرفته و مجوز استفاده از سهمیه ارزی را دریافت کرده‌اند.

وی افزود: ۶ واحد دیگر هم منتظر تایید دفاتر تخصصی و چهار واحد در مرحله کارشناسی استانی هستند.

رحمتی تصریح کرد: ارزبری ۱۲ واحد صنعتی هم صفر بوده و ۲۴ واحد برنامه تولید ثبت نکرده‌اند.

وی با تاکید بر لزوم ثبت آمار تولید واحدهای صنعتی به‌صورت ماهانه یادآور شد: تا زمانی که برنامه تولید ثبت نشود نیاز ارزی هم مشخص نمی‌شود و ارزی به واحدها تعلق نمی‌گیرد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: سهمیه ارزی پاییز براساس آمار تولید چهار ماهه قبل برای واحدهای صنعتی تخصیص داده می‌شود.

وی گفت: خوشبختانه در چهارمحال و بختیاری واحدهای صنعتی بیش از برنامه تولید ثبت شده ارز دریافت کرده‌اند.

رحمتی به برتر بودن چهارمحال و بختیاری در تحقق برنامه ارزی کشور اشاره و تاکید کرد: براساس مصوبات جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت امکان اخذ ثبت سفارش جدید تنها برای واحدهای تولیدی زیرمجموعه این وزارت که برنامه تولید سال ۱۴۰۳ خود را در بخش تجارت داخلی ثبت کرده باشند و این برنامه به تایید سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و دفتر تخصصی مربوطه رسیده باشد، امکان‌پذیر خواهد بود.

به گزارش ایرنا،

با تکمیل و بهره‌برداری از افزون‌بر ۲ هزار طرح صنعتی جدید در استان سهم این استان از صنعت کشور به ۳.۳ درصد افزایش پیدا می‌کند.

هم‌اکنون یک‌هزار و ۹۳ مجوز بهره‌برداری صنعتی در استان صادر شده که برابر ۱.۳ مجوزهای کل کشور است.

در حال حاضر در این استان بیش از یک هزار واحد صنعتی در حال فعالیت است که ۳۶ واحد از این مجموعه واحدهای بزرگ و دارای اشتغال بالای ۱۰۰ نفر و ۳۲ واحد متوسط با اشتغال بین ۵۰ تا ۱۰۰ نفر و بقیه واحد های صنعتی کوچک هستند.

تاکنون با صدور بیش از ۲ هزار جواز تاسیس و افزون بر ۴۰۰ طرح با سرمایه گذاری بالای ۶۰ درصد طرح‌های صنعتی اجرایی شده که در راستای کمک به تکمیل این طرح گام‌های بلندی برداشته شده است.

چهارمحال و بختیاری دارای ۱۲ شهرستان با جمعیتی بیش از یک میلیون نفر است که در برخی محصولات صنعتی از جمله لوازم خانگی، تولید چادر مشکی، موکت و برخی از صنایع دیگر رتبه‌های مطلوبی در کشور دارد.