قشم - ایرنا - زنگ مهر، ایثار و نماز همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید و تقارن آن با دومین روز بزرگداشت هفته دفاع مقدس امروز(یکشنبه)، در مدارس جزیره قشم به صدا درآمد و به همین مناسبت مراسم نمادینی در هنرستان تازه تاسیس شهید محسن فخری زاده شهر قشم برگزار شد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان قشم در این مراسم با تبریک شروع سال علم و دانش و با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس اظهار داشت: همگان باید با علم آموزی برای تعالی و پیشرفت کشور تلاش کنند.

حسین رنجبر گلشواری افزود: امروز دانش آموزان در مدارس این شهرستان مرزی و در امنیتی مطلوب زیر پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران با اقتدار سال تحصیلی جدید را شروع می کنند تا در سنگر علم و دانش موجب اعتلای هرچه بیشتر کشورمان شوند.

وی گفت: همواره بازگشایی مدارس با آغاز دفاع مقدس همزمان بوده است و این همزمانی همه ما را به یاد این سخن حضرت امام خمینی(ره) در نخستین سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی به مناسبت ماه مهر و بازگشایی مدارس می اندازد که فرمودند: «معلمان مدارس در هر جا هستند عنایت شان به این کودک ها بیشتر باشد؛ که این کودک ها امید آتیه مملکت ما هستند.»

مدیر آموزش و پرورش شهرستان قشم از دانش آموزان بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس خواست با توکل بر خداوند متعال سال تحصیلی جدید را توام با فعالیت و تلاش آغاز کنند.

در مراسم بازگشایی مدارس و نواخته شدن زنگ مهر، ایثار و نماز فرماندار، امام‌جمعه، رییس سازمان منطقه آزاد، تعدادی از مسوولان محلی، خانواده‌های شاهد، اولیا و دانش‌آموزان حضور داشتند.

در سال تحصیلی ۱۴۰۴ -۱۴۰۳ بیش از ۳۲ هزار دانش آموز در شهرستان قشم تحصیل می کنند که از این تعداد ۱۹ هزار ۳۸۷ دانش آموز در مقطع ابتدایی، هفت هزار و ۳۲۹ نفر متوسطه اول و چهار هزار و ۵۴۱ نفر نیز در مقطع متوسطه دوم به تحصیل می پردازند.

همچنین امروز یکشنبه اول مهر ۱۴۰۳ هنرستان شهید محسن فخری زاده شهر قشم با حضور حامد فخری زاده فرزند این شهید والامقام به مساحت نزدیک به ۲ هزار متر در ۲ طبقه و در سه رشته مکاترونیک، معماری داخلی، شبکه نرم افزار با ۷۵ نفر دانش آموز افتتاح شد.

شهید فخری‌زاده معاون وقت وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و رئیس سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی(سپند) عصر روز جمعه هفتم آذرماه ۱۳۹۹ توسط عناصر تروریست مسلح در «آبسرد» تهران ترور و به شهادت رسید.

این شهید والامقام به‌عنوان یکی از دانشمندان زبده در عرصه صنایع راهبردی و دفاعی کشور و همچنین از اساتید نامدار دانشگاه و جامعه علمی کشور، همواره عمر پربرکت خویش را در راه دفاع از این مرز و بوم صرف کرده است.

وی از جمله مجاهدان مخلص انقلاب بود که ترجیح داد تا گمنام بماند و به جای کسب شهرت و مقام متعهدانه در راه پیشرفت علمی ایران اسلامی به‌ویژه در عرصه‌های دفاعی گام بردارد. اما در اهمیت و بزرگی و تاثیرگذاری این مرد بزرگ همین بس که برای مهار اندیشه‌اش، یکی از پیچیده‌ترین ترور قرن طراحی و اجرا شد.

مانوس بودن با قرآن یکی از ابعاد شخصیت شهید فخری‌زاده بود وی تلاوت قرآن را تنها به منظور گرفتن پاداش نمی‌خواند بلکه بهره‌ها و فهم‌های علمی از یافته‌های قرآنی می‌کردند.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.