کاشان- ایرنا- معاون ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اصفهان گفت: اجرای طرح «مسجد سینما» در دستور کار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قرار دارد تا با استفاده از ظرفیت مسجدها، فیلم‌های ارزشی که روی پرده هستند در محله‌ها به نمایش درآید.

به گزارش ایرنا، محمد تابش روز یکشنبه در نشست هم‌اندیشی بررسی وضعیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اردستان در مسجد اهل البیت(ع) این شهرستان افزود: طرح «مسجد سینما» را می‌توان در مساجد روستایی و شهری اجرا کرد.

وی اظهار کرد: فیلم‌های ارزشی که روی پرده سینما هستند و با جایگاه مساجد همخوانی دارند توسط شبکه پشتیبان و بخش کاربری‌های کانون در سامانه «بچه های مسجد» در دسترس است و پس از درخواست توسط یکی از شبکه های پشتیبان (بهمن سبز، عمار و سینما سیار ) در قالب مسجد سینما قابل اکران مردمی خواهد بود.

تابش همچنین راه‌اندازی کانون بانوان در حوزه های فرهنگی و اجتماعی را یکی دیگر از برنامه‌های استان دانست و گفت: این کانون با هدف فرهنگسازی درباره جوانی جمعیت فعالیت خواهد کرد.

معاون فرهنگی ستاد هماهنگی دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان تصریح کرد: با توجه به ضرورت افزایش جمعیت و نیروی جوان در جامعه، این قبیل کانون‌ها می‌توانند نقش موثری در فرهنگسازی در این زمینه داشته باشند.
تابش بیان کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد می‌توانند از برنامه‌های اردویی - زیارتی و سیاحتی پیش‌بینی شده در استان به‌ویژه سفر به مشهد مقدس برای اعضای کانون‌ها استفاده کنند.

وی ادامه داد: همچنین از کمک‌ هزینه تربیتی برای مربیان استفاده و پشتیبانی فکری به جوانان ارائه و در اوقات فراغت با همکاری مدرسه‌ها، کلاس‌های ویژه برای جوانان و نوجوانان برگزار شود.

به گزارش ایرنا، طرح ملی «مسجد سینما» با هدف ترویج فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی با زبان فاخر هنر اجرا می شود؛ در این طرح تلاش شده است تا از طریق هماهنگی و همکاری با برخی شرکت‌های سینمایی، فیلم‌هایی که با ماهیت مسجد و نقش آن همخوانی داشته باشد در مساجد اکران شود.

شهرستان اردستان با بیش از ۴۳ هزار نفر جمعیت در ۱۱۸ کیلومتری شرق اصفهان قرار دارد.