تهران- ایرنا- وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به حادثه تلخ معدن طبس، گفت که در مرحله نخست تاکید این وزارتخانه بر عملیات امداد و نجات است و پس از آن با حضور تیم کارشناسان حادثه معدن طبس را بررسی می‌کنیم.

«سید محمد اتابک» امروز (یکشنبه، یکم مهرماه) در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار اقتصادی ایرنا، ضمن عرض تسلیت به بازماندگان حادثه تلخ معدن طبس اظهار داشت: اکنون با حضور ۲۰ نفر از تیم کارشناسی وزارتخانه عازم معدن طبس هستیم تا ابعاد حادثه بررسی شود.

وی افزود: در مرحله نخست تاکید ما نظارت بر سرعت‌بخشی در عملیات امداد و نجات و رسیدگی به وضعیت معدنکاران است.

وزیر صمت بیان‌داشت: این حادثه تلخ را به خانواده های معدنکاران تسلیت می‌گوییم و جوانب مختلف را بررسی خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، شب گذشته به دلیل تصاعد آنی گاز متان در محل یکی از تونل‌های معدن زغال‌سنگ شرکت «معدنجو» رخ داد که موجب انفجار شد. در زمان حادثه انفجار ۶۹ کارگر در بلوک سی و بی این معدن زغال‌سنگ در طبس مشغول کار بودند.

صبح امروز رئیس جمعیت هلال احمر درباره جزییات حادثه معدن طبس اعلام‌کرد: تعداد فوتی‌های حادثه معدن زغال سنگ طبس به ۳۰ نفر رسید.

به گفته وی، ۱۷ نفر مصدوم نیز به بیمارستان اعزام شده است و حدود ۲۴ نفر هم تا کنون مفقود هستند.

همچنین رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت از پیگیری ویژه رئیس جمهور برای حادثه انفجار در معدن "معدنجوی طبس" خبر داد و گفت که وزرای صمت و تعاون، کار و رفاه اجتماعی با دستور پزشکیان برای پیگیری موضوع به طبس اعزام شدند.

وزیر کشور درپی حادثه نشت گاز در یکی از کارگاه‌های شرکت زغال سنگ معدنجو طبس دستوراتی به استاندار خراسان جنوبی صادر کرد.