سنندج- ایرنا- وزیر کشور گفت: اول مهر نقطه عطفی در تقویم ملت ایران و روز شور و شوق برای فراگیری علم و دانش است؛ امروز سراسر کشور دست به دست هم داده اند تا آغازین روز سال تحصیلی به بهترین نحو برگزار شود.

به گزارش ایرنا، اسکندر مومنی روز یکشنبه در آینن نمادین بازگشایی مدارس در دبیرستان دخترانه ابرار سنندج اظهار کرد: امروز جهت‌گیری‌ همه ایرانیان به سمت علم و دانش است و بیش از ۱۵میلیون دانش‌آموز، والدین آنان و معلمان و فرهنگیان آغاز سال تحصیلی جدید را جشن می گیرند.

وی افزود: بسیار خرسندم که امروز در آغاز سال تحصلیی جدید در میان دانش‌آموزان این مرز و بوم هستم و به سهم خودم از همه مسئولان و وزارت آموزش و پرورش برای آغاز مهری باشکوه تقدیر می‌کنم.

وزیر کشور با بیان اینکه دانش آموزان آینده سازان این مرز و بوم هستند، اضافه کرد: دانش‌آموزان در تاریخ این سرزمین نقش برجسته‌ای داشته و وظیفه آنان تنها تمرکز بر علم و دانش نیست چراکه شهدای زیادی از میان همین دانش‌آموزان برای حفظ این سرزمین به جبهه‌ها رفتند و در مقابل دشمنان ایستادند و امنیت کنونی را برای به ارمغان آوردند.

وی با بیان اینکه خوشحالم امروز در دبیرستان دخترانه و در بین دانش آموزان دختر این سرزمین هستم، گفت: در نظام جمهوری اسلامی احترام ویژه‌ای برای بانوان و شان انان قائل است و هیچ مسیری برای این قشر بسته نیست.

مومنی ادامه داد امروز در هیات وزیران و کابینه دولت چهادهم، چهار بانوی فرهیخته وجود دارند و هیچ عرصه‌ای ازعلم و دانش و مسئولیت‌های اجتماعی برای بانوان بسته نیست و بانوان در همه عرصه ها پا به پای با پا بای مردان حضور گسترده دارند.

وی با بیان اینکه امروز بانوان نقش مهمی در ادره جامعه دارند و مشارکت گسترده انان در عرصه های مختلف سرآمد منطقه و دنیا است و ما به آن می بالیم، خطاب به دانش اموزان گفت: بی‌تردید آینده سازان این مرز و بوم شما هستید و مقدمه حضور شما در عرصه های مختلف، تحصیل و تربیت مناسب است کا با همکاری و همراهی معلمان و فرهنگیان تحقق پیدا می کند.

در ادامه پیام وزیر آموزش و پرورش به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید توسط نماینده وزارتی قرائت شد و زنگ بازگشایی مدارس توسط وزیر کشور در این دبیرستان به صدا در آمد.