تهران- ایرنا- سخنگوی هیأت رئیسه مجلس از مأموریت رئیس مجلس به کمیسیون صنایع برای بررسی فوری حادثه معدن طبس توسط این کمیسیون خبر داد.

حجت الاسلام علیرضا سلیمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا گفت: محمد باقر قالیباف به کمیسیون صنایع مجلس ماموریت داد به منظور بررسی دقیق تر حادثه معدن طبس هیأتی از این کمیسیون به محل حادثه اعزام شود.

محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پیامی آورده است: وقوع حادثۀ انفجار گاز در معدن زغال‌سنگ معدنجوی طبس در استان خراسان جنوبی، که موجب جان‌باختن تعدادی از معدن‌کاران خدوم و کارگران زحمتکش گردید، باعث تأثر و تألم شد.

وی افزود: لازم است نهادهای امدادرسان اقدامات درمانی و کمک‌های لازم به مصدومان و آسیب‌دیدگان را انجام داده و کمیسیون صنایع و معادن مجلس با فوریت نسبت به بررسی دقیق علل وقوع حادثه و شناسایی متخلفان احتمالی اقدام کرده و در اسرع وقت گزارش آن را به صحن مجلس شورای اسلامی ارائه کند.

وی خاطر نشان کرد: ضمن اظهار تسلیت به مردم شریف استان خراسان جنوبی، کارگران پرتلاش کشور و خانوادهای داغ‌دیده، برای مصدومان شفای عاجل و برای جان‌باختگان رحمت و مغفرت الهی و برای بازماندگان صبر و اجر از درگاه خداوند مسئلت می‌کنم.

به گزارش ایرنا، شب گذشته به دلیل تصاعد آنی گاز متان در محل یکی از تونل‌های معدن زغال‌سنگ شرکت معدنجو رخ داد که موجب انفجار شد که در زمان حادثه انفجار ۶۹ کارگر در بلوک سی و بی این معدن زغال‌سنگ در طبس مشغول کار بودند و ۳۰ نفر در این حادثه کشته شدند.