خرم‌آباد - ایرنا - عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دنیا بداند ایران خواهان جنگ نیست اما دشمنان قصد ماجراجویی دارند که این اقدام بدون پاسخ نخواهد ماند.

به گزارش خبرنگار ایرنا محسن رضایی روز یکشنبه در نشست هم‌اندیشی جهاد گران عرصه تولید و دفاع از ارزش‌های انقلاب در سالن اجلاس شهدای جهاد کشاورزی لرستان اظهار کرد: از ابتدای انقلاب اسلامی تا شروع جنگ تحمیلی بیش از هزاران نقطه و پاسگاه های مرزی را مورد هدف قرار دادند تا به جنگ هشت ساله ختم شد.

وی تصریح کرد: دشمنان قصد دارند با تبلیغات رسانه‌ای مردم را از انقلاب جدا کنند و آرمان های انقلاب را به دست فراموشی بسپارند که در این راستا آگاه سازی جامعه ضروری است.

وی با اشاره به حمله اسراییل به کنسولگری ایران در دمشق بیان کرد: ما نمی‌خواستیم جنگ آغاز شود اما در ادامه مهمان ما را در تهران به شهادت رساندند که این اقدام مذبوحانه پاسخ داده خواهد شد که اکنون در کمین هستیم و به موقع جواب خواهیم داد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اکنون این جنگ به لبنان کشیده شده است و هر اقدامی برای ورود ایران به جنگ انجام می دهند تا سیاست نظام اسلامی برای عدم مشارکت در جنگ را بر هم بزنند.

رضایی ادامه داد: شرایط امروز بسیار مهم است، دنیا بداند که ما خواهان جنگ نیستیم و به دنبال جنگ طلبی نخواهیم بود اما آنان به دنبال ماجراجویی هستند که حزب‌الله لبنان پاسخ هایی داده است و در روزهای آینده هم ادامه خواهد داد.

وی بیان کرد: دشمنان در سال‌های اخیر محاصره اقتصادی ایران را به راه انداختند و در این راه با مقاومت مردم روبرو و شکست مواجه شدند بنابراین اکنون می‌خواهند از طریق نظامی ایران را به وادار به عقب‌نشینی کنند.

وی افزود: وحدت در داخل و در جهان اسلام، ضروری است و این راه هزینه هایی را به همراه دارد که باید گوش به فرمان مقام معظم رهبری باشیم و به یک آمادگی جهاد دفاعی جدید نیاز داریم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: بنابراین وارد دوره جدید شده‌ایم که باید از تجربه دفاع مقدس استفاده کنیم و این پیروزی بسیار مهم و بزرگ خواهد بود چراکه غرب آسیا از چنگال خونخواران رها می‌شود.

رضایی همچنین افزود: جهادگران جهاد سازندگی و سنگرسازان بی سنگر بخش مهمی در دفاع مقدس بودند و تا شب عملیات اقدامات لازم را انجام می‌دادند.

وی با اشاره به اینکه اگر این قشر نبودند رزمندگان کار سختی داشتند گفت: جهاد سازندگی و سنگرسازان بی سنگر مجاهدین مخلص فی سبیل‌الله بودند و ظهور، بروز و تربیت چنین مجاهدانی از ویژگی های دوران دفاع مقدس بود.

وی افزود: جامعه، دولت و نیروهای مسلح دوران دفاع مقدس شاهد پدیده‌ای شدند که به عنوان انقلاب دفاعی می‌توان از آن نام برد و این انقلاب دفاعی در صنعت نظامی، آموزش فرماندهان، نیروهای انسانی و دیگر حوزه‌ها تحول آفرین بود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: تحول عظیمی در دوران دفاع مقدس نسبت به جنگ های قبل از انقلاب در ایران رخ داد و در این دوران یک وجب خاک به دست دشمن نرسید و ۷۰ هزار بعثی به اسارت گرفته شد.

رضایی با یادآوری اینکه حتی سیم خاردار هم به ما نمی‌دانند ادامه داد: بیش از ۲۰ کشور مقابل ایران قرار گرفت و سرزمین های این مرز و بوم حفظ شد که این رشادت باید به نسل جوان انتقال داده شود.