تهران -ایرنا- وزیر بهداشت، درمان وآموزش پزشکی در پی حادثه معدن طبس و وقوع دو زمین لرزه در بجنورد در دستورات جداگانه‌ای، به روسای سازمان اورژانس کشور، دانشگاه علوم پزشکی بیرجند و مشهد دستور داد تمامی امکانات برای خدمت‌رسانی شایسته به مصدومان این دو حادثه بسیج و به کار گرفته شود.

به گزارش ایرنا از وبدا، محمدرضا ظفرقندی در تماس با میعادفر رئیس سازمان اورژانس کشور خواستار حضور حداکثری نیروها و ناوگان اورژانس در محل حادثه و انتقال مصدومان به مراکز درمانی شد.

وی همچنین در تماس با رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با تاکید بر اهمیت خدمت رسانی شایسته به مصدومان این حادثه، بر آمادگی مراکز درمانی و حضور نیروهای متخصص برای ارائه خدمات درمانی تاکید کرد.

حادثه انفجار معدن طبس ساعت ۲۱ شب گذشته (سی ویکم شهریور) به دلیل تصاعد آنی گاز متان در یکی از تونل‌های معدن زغال‌سنگ شرکت معدنجو رخ داد که در زمان حادثه ۶۹ کارگر در بلوک سی و بی این معدن زغال‌سنگ در طبس مشغول کار بودند.

با توجه به غلظت گاز در تونل‌ها که موجب انفجار در عمق ۲۵۰ متری به صورت ارتفاعی و ۷۰۰ متری به صورت مورب در معدن شده، امدادرسانی توسط هشت تیم تخصصی پنج نفره در حال انجام است.

اکنون ۴۰ نفر در قالب تیم‌های تخصصی در معدن طبس در حال امدادرسانی در محل حادثه هستند که تاکنون در این حادثه ۳۰ نفر جان باختند و به ۱۷ مصدوم هم با تلاش تیم‌های تخصصی امدادی نجات یافتند و احتمال افزایش فوتی‌ها وجود دارد.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت از پیگیری ویژه رئیس جمهور برای حادثه انفجار در معدن "معدنجوی طبس" خبر داد و گفت: وزرای صمت و تعاون، کار و رفاه اجتماعی با دستور پزشکیان برای پیگیری موضوع به طبس اعزام شدند.

وزیر کشور درپی حادثه نشت گاز در یکی از کارگاه‌های شرکت زغال سنگ معدنجو طبس دستوراتی به استاندار خراسان جنوبی صادر کرد.

درخواست وزیر بهداشت برای بسیج امکانات برای ارائه خدمات درمانی به زلزله دیدگان بجنورد

وزیر بهداشت صبح امروز و پس از کسب اطلاع از وقوع دو زمین لرزه در بجنورد در دستورات جداگانه ای به روسای دانشگاه های علوم پزشکی بیرجند و مشهد، خواستار بسیج تمامی امکانات برای ارائه خدمات درمانی به زلزله دیدگان شد.

دکتر محمدرضا ظفرقندی در تماس تلفنی با دکتر شاهین فر، رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی دستور داد امکانات درمانی و فوریت های پزشکی برای خدمت رسانی به زلزله دیدگان بجنورد و روستاهای اطراف، به کار گرفته شود.

وی همچنین در تماس جداگانه ای با دکتر شبستری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد خواستار آمادگی مراکز درمانی و نیروهای متخصص این دانشگاه برای پذیرش و ارائه خدمات درمانی به مصدومان زمین لرزه صبح امروز بجنورد شد.

گفتنی است دو زمین لرزه به بزرگای 4.1 و 4.7 ریشتر در ساعات 3:21 و 3:28 دقیقه بامداد امروز، بجنورد را لرزاند.