شهرکرد- ایرنا- نخستین کانون تندرستی و حرکات اصلاحی دانش‌آموزان استان چهارمحال و بختیاری با حضور رییس پژوهشگاه مطالعات وزارت آموزش و پرورش همزمان با نخستین روز بازگشایی مدارس فعال و افتتاح شد.

به گزارش ایرنا، استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: در دور نخست سفر شهید جمهور به استان ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال و در دور دوم سفر هفت هزار میلیارد ریال برای نوسازی، بهسازی، توسعه و تجیهز مدارس استان اختصاص داده شد.

غلامعلی حیدری در آیین راه اندازی این مرکز افزود: راه‌اندازی۸۰ زمین چمن مصنوعی و ۱۲۰ سالن ورزش دانش‌آموزی در این دولت اتفاق افتاد و حذف مدارس کانکسی و خشت و گلی، بازسازی، نوسازی و زیباسازی مدارس با کمک دانش‌آموزان و معلمان در این دولت اجرا شد.

۲۰ میلیارد ریال برای تجهیز کانون تندرستی و حرکات اصلاحی هزینه شد

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: برای راه‌اندازی و تجهیز کانون تندرستی و حرکات اصلاحی دانش‌آموزان ۲۰ میلیارد ریال هزینه شد.

فخرالدین اسدی گفت: این کانون با هدف توسعه و ارتقای سطح سلامت جسمی و روانی و نیز کمک به تشخیص، اصلاح و بهبود ناهنجاری های ساختار قامتی دانش‌آموزان راه اندازی شد.

وی افزود: این طرح ملی به استناد دستورالعمل وزارتی و بر اساس راهکار ۷-۳ رهنمودهای سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش کشور اجرا شده است.

به گفته وی، هم‌اکنون ۷۰ سالن ورزشی در استان فعال است که ۷۰ درصد این سالن‌ها ورزشی نیاز به تعمیر و تجهیز دارد و در مناطق محروم سالن ورزشی دانش‌آموزی وجود ندارد.

به گزارش ایرنا، در سال تحصیلی جدید۲۰۸ هزار دانش‌آموز در هشت کلاس درس مشغول تحصیل شدند.