اردبیل - ایرنا - فرماندار سرعین گفت: کلنگ احداث چهل و ششمین فضای آموزشی در این شهرستان به همت خیر مدرسه‌ساز به زمین زده شد تا بساط آخرین مدرسه کانکسی برچیده شود.

باقر باقرزاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: کلنگ احداث مدرسه ۲ کلاسه ابتدایی روستای سئین در آستانه آغاز سال تحصیلی با حضور مسئولان به زمین زده شد و این مدرسه به همت خیر مدرسه‌ساز " لطیف مهدی‌زاده " در زمینی به مساحت ۱۰۰ متر مربع ساخته خواهد شد.

وی افزود: اعتبار اولیه این پروژه ۱۵ میلیارد ریال است و این فضای آموزشی طی مدت یک سال تحصیلی احداث و جهت بهره‌برداری در اختیار آموزش و پرورش قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: مدرسه سه کلاسه متوسطه دوره اول مرحوم سرخوش مهدی‌زاده ۲ نیز در آستانه آغاز سال تحصیلی کلنگ‌زنی شد و برای ساخت آن در زمینی به مساحت ۱۲۰ متر مربع نزدیک به ۳۰ میلیارد ریال طی یک سال هزینه خواهد شد.

باقرزاده تصریح کرد: محوطه‌سازی این واحد آموزشی نیز با ۹ میلیارد ریال اعتبار از سوی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل انجام گرفته است.

او گفت: کلنگ احداث دومین زمین چمن مصنوعی درون مدرسه‌ای سرعین را در مدرسه ابتدایی باهنر روستای آتشگاه در قالب طرح شهید سلیمانی به زمین زدیم که از محل اعتبارات آموزش و پرورش احداث خواهد شد.

فرماندار سرعین اضافه کرد: اقدامات خوبی در راستای توسعه و تجهیز فضاهای آموزشی سرعین در حال انجام است و تجهیرات آموزشی به ارزش ۲۰ میلیارد ریال تهیه و رونمایی شده است.

شهرستان گردشگرپذیر سرعین در حاشیه محور اردبیل - سراب واقع شده است.