تهران- ایرنا- معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد ملی نخبگان با حضور در یکی از دبیرستان‌های سمپاد تهران زنگ آغاز سال تحصیلی جدید را نواخت و از طرح «کارتوشه» رونمایی کرد.

به گزارش روز یکشنبه گروه علمی ایرنا از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، حسین افشین با نواختن زنگ آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ در اول مهرماه ضمن حضور در مدرسه علامه حلی ۱۰، در سخنانی اظهار داشت: این روز را با حضور در یکی از مدارس سمپاد استان تهران آغاز کردیم زیرا مدارس سمپاد از اولویت های بنیاد نخبگان است.

وی به ضرورت برقراری ارتباطی موثر و کارآمد میان مدارس و دانشگاه اشاره و خاطرنشان کرد: یکی از وظایف معاونت علمی و بنیاد ملی نخبگان کشف استعدادهای برتر و ایجاد ارتباط بین استعدادهای برتر و دانشگاه است.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس جمهور حضور در میان دانش‌آموزان را فرصتی مغتم دید و از طرح «کارتوشه» رونمایی کرد و گفت: این طرح ترکیبی از تجربه و دانش است؛ دانش‌آموزان سمپادی از نخستین روز ورود به دانشگاه می‌توانند دست به دست شرکت‌های دانش‌بنیان تجربه صنعتی به دست آورند.

افشین در ادامه دانش‌آموزان را مخاطب قرار داد و تاکید کرد: آینده شما از همین امروز شروع خواهد شد.

وی همچنین از حمایت معاونت علمی در راستای تجهیز کتابخانه ها و آزمایشگاه های مدارس سمپاد خبر داد و گفت: قول می‌دهم کتابخانه‌ها و آزمایشگاه‌های سمپادی‌ها جزو مجهزترین‌ها در سطح کشور شود.

رئیس بنیاد ملی نخبگان اظهار امیدواری کرد در آینده‌ای نه چندان دور شما دانش‌آموزان عزیز را نخست در دانشگاه سپس در صنعت و پس از آن در حکمرانی کشور ببینیم تا بتوانیم ایرانی آبادتر بسازیم.

در حاشیه این مراسم نیز از افراد برتر مدرسه تقدیر شد.