خواف-ایرنا- رییس اداره آموزش و پرورش خواف گفت: ۱۷۰ کلاس درس با مشارکت خیران و از محل اعتبارات دولتی در مناطق شهری و روستایی این شهرستان مرزی خراسان رضوی پارسال دایر شد.

روح الله غلامپور سدهی روز یکشنبه به مناسبت آغاز سال تحصیلی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر ۲۶۹ کلاس درس از محل اعتبارات دولتی و یا با مشارکت خیران در مناطق شهری و روستایی خواف در حال احداث است و در آینده نزدیک مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: ۶۰ درصد از مجموع ۳۵۰ مدرسه در مقاطع مختلف تحصیلی مناطق شهری و روستایی خواف فرسوده و بازسازی آنها نیازمند همراهی بیشتر خیران و مسوولان است.

رییس اداره آموزش و پرورش خواف با اشاره به اینکه با تدابیر اتخاذ شده در آغاز سال تحصیلی جاری هیچ کلاس درسی در مناطق شهری و روستایی خواف بدون معلم نخواهد بود، بیان کرد: در سال گذشته ۶۰۰ معلم جدید جذب آموزش و پرورش خواف شدند.

به گفته وی، در این مدت پنج چمن مصنوعی نیز در شهرستان خواف افتتاح شد و سه چمن هم در آستانه افتتاح قرار دارد.

غلامپور سدهی اضافه کرد: در راستای چهارمین مرحله توزیع تجهیزات و طرح رزمایش عمار چهار افزون بر ۱۰۰ میلیارد ریال تجهیزات در آستانه سال تحصیلی جاری در مدارس مناطق شهری و روستایی خواف توزیع شد.

۴۴ هزار دانش آموز در مقاطع تحصیلی مختلف و قالب یک هزار و ۹۴۷ کلاس درس و ۳۵۰ مدرسه به تحصیل اشتغال دارند و چهار هزار فرهنگی کار تدریس آنان را به عهده دارند.

مرکز شهرستان ۱۷۰ هزار نفری خواف با ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان در ۲۶۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.