رشت - ایرنا - استاندار گیلان با بیان اینکه شهدا و رزمندگان الگوی افتخار و ایثار این مرز و بوم هستند، گفت: باید فرهنگ ایثار و جوانمردی شهدا و رزمندگان این سرزمین به نسل نو منتقل شود و ایجاد موزه‌های دفاع مقدس اقدامی ارزشمند در این مسیر است.

به گزارش ایرنا، اسدالله عباسی روز یکشنبه در شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس گیلان در رشت اظهار کرد: با توجه به موضوع یادشده باید تمام موانع در راستای تکمیل موزه دفاع مقدس در استان به سرعت مرتفع و از بروکراسی‌های اداری در این مسیر کاسته شود.

وی ادامه داد: ما وظیفه داریم که خاطرات غیور مردان هشت سال دفاع مقدس را به نسل نو و آیندگان انتقال دهیم زیرا این نسل‌ها دوران دفاع مقدس و جنگ تحمیلی را تجربه نکرده اما باید با رشادتها، دلاورمردی‌ها و جانفشانی‌های ایثارگران و خانواده‌های معزز آنان در راستای دفاع از میهن بیش از پیش آشنا شوند.

استاندار گیلان گفت: در دوران دفاع مقدس شاهد جنگ نابرابری بودیم زیرا قدرتهای بسیاری از رژیم بعث حمایت می‌کردند و هم اینک نیز آن قدرت‌های استکباری از صهیونیست‌های جنایتکار حمایت می‌کنند.

عباسی افزود: با توجه به اینکه رژیم جعلی صهیونیستی در طوفان الاقصی شکست خورد، دست به قتل عام مردم زده و تاکنون تعداد زیادی از کودکان، زنان و مردان بی‌گناه را با حمایت استکبار جهانی به خاک و خون کشیده است.

عباسی ادامه داد: استکبار جهانی با راه اندازی جنگ‌های متعدد تلاش در قتل عام و ایجاد چند دستگی بین مسلمانان دارد؛ لذا برای مقابله با این دسیسه‌ها، مسلمانان باید با یکدیگر اتحاد و وحدت داشته باشند.

موزه دفاع مقدس در همه استان‌های کشور ایجاد می‌شود

رئیس سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس نیز در این جلسه تاکید کرد: موزه دفاع مقدس باعث انتقال بهتر فرهنگ ایثار و شهادت می‌شود؛ لذا، بناست که موزه دفاع مقدس در همه استان‌های کشور افتتاح شود.

سردار عباس بایرامی ادامه داد: در این راستا طی هفته دفاع مقدس فاز نخست موزه یادشده به طور همزمان در پنج استان و توسط رئیس جمهور به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح می‌شود که گیلان یکی از این استانها است.

وی خاطرنشان کرد: راه‌ندازی موزه دفاع مقدس نقش محوری در تبیین ارزش‌ها و ارتقاء روحیه اعتقادی و پایداری ملت دارد که در این راستا ایجاد موزه دفاع مقدس در گیلان مرکز ثقلی برای بازگو کردن رشادت‌ها، دلاورمردی‌ها و ارزش‌های این دروان است.

کلنگ احداث باغ موزه دفاع مقدس سال ۹۸ در رشت به زمین زده شد و بناست تا در چهار فاز به بهره‌برداری برسد؛ فاز نخست این موزه در رشت شامل ساختمان اسناد و کتابخانه مرکزی با حدود پنج هزار جلد کتاب، اتاق استودیو پیشرفته، سالن تئاتر و آمفی تئاتر است؛ در بخش اسناد نیز تاکنون یک میلیون و ۲۰۰ هزار سند شامل دلنوشته، عکس، نامه و وصیتنامه شهدای دوران دفاع مقدس جمع‌آوری شده است.