گچساران- ایرنا- بیش از ۲۶ هزار دانش‌آموز گچسارانی با نواخته شدن زنگ مهر و مقاومت سال تحصیلی جدید را آغاز کردند.

مدیر آموزش و پرورش گچساران روز یکشنبه در آیین بازگشایی مدارس گچساران افزود: این تعداد دانش آموز در ۲۳۷ واحد آموزشی شهری و روستایی در قالب ۷۰۰ کلاس درس سازماندهی و مشغول به علم آموزی شدند.

مرضیه قنواتیان بیان کرد: یکهزارو ۸۰۰ معلم کار تدریس به دانش آموزان شهرستان در سال جدید را به عهده دارند.

وی ابراز کرد: از این تعداد دانش آموزان بیش از ۲ هزار نفر کلاس اولی هستند.

قنواتیان تصریح کرد: پرورش دانش آموزان و هدایت تحصیلی آنان به سوی رشته مورد نیاز جامعه در کنار عدالت آموزشی از رویکردهای مهم آموزش و پرورش است.

فرماندار گچساران با تأکید بر زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس به ویژه شهدای دانش آموز و فرهنگی، افزود: باید این میراث گرانبها به نسل جوان جامعه منتقل شود.

روانبخش دیهیم خوب گفت: باید دانش‌آموزانی در تراز دوران دفاع مقدس تربیت کنیم، دانش‌آموزان در آن دوران با حضور در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل و با رشادت‌ها و جان‌فشانی‌ها مقابل دشمن تا بند دندان مسلح ایستادگی کردند و یک وجب از خاک کشورمان را به دشمنان هم ندادند.

وی ابراز کرد: بنابراین دانش‌آموزان در طول تاریخ انقلاب اسلامی و در دوران دفاع مقدس، فرهنگ ایثار و شهادت را سرلوحه خود قراردادند تا امروز شاهد رشد، شکوفایی و بالندگی کشورمان در عرصه‌های مختلف باشیم.

وی گفت: نباید هیچ دانش آموزی از فراگیری آموزش‌ها محروم شود و در این شرایط حساس کنونی سطح علمی دانش آموزان باید ارتقا یابد.

شهرستان ۱۵۶ هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.