تهران- ایرنا- سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور گفت: برای اعزام یک تیم از معدن چادر ملو یزد به دلیل شباهت آن معدن با معدن طبس به منظور اشتراک‌گذاری اطلاعات و تجارب درخواست داده شده است.

حسین ظفری روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا درباره حادثه معدن طبس با اشاره به اینکه وجود گاز متان و زغال سنگ سبب سختی امدادرسانی برای نجات و انتقال مصدومان شده است، ‌افزود: تجهیزات استان برای حوزه امدادرسانی کاملا کافی است و کمبودی در بخش نیروی انسانی و سخت افزاری وجود ندارد.

ظفری با اشاره به اینکه اکنون تمرکز اصلی برای خروج گاز متان و زغال سنگ از تونل دوم و امدادرسانی به محبوسان در معدن است، گفت: احتمال افزایش جانباختگان وجود دارد.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور اضافه کرد: بر اساس آمار اعلامی در ساعت وقوع حادثه در معدن، ۶۹ نفر مشغول به کار بودند و امدادرسانی برای یافتن محبوسان ادامه دارد.

به گزارش ایرنا، حادثه انفجار معدن طبس ساعت ۲۱ شب گذشته به دلیل تصاعد آنی گاز متان در یکی از تونل‌های معدن زغال‌سنگ شرکت معدنجو رخ داد که در زمان حادثه ۶۹ کارگر در بلوک سی و بی این معدن زغال‌سنگ در طبس مشغول کار بودند.

با توجه به غلظت گاز در تونل‌ها که موجب انفجار در عمق ۲۵۰ متری به صورت ارتفاعی و ۷۰۰ متری به صورت مورب در معدن شده، امدادرسانی توسط هشت تیم تخصصی پنج نفره در حال انجام است.

براساس گزارش مرکز هدایت عملیات بحران اورژانس کشور، تاکنون حادثه معدن زغال سنگ معدنجوی ۳۴ فوتی داشته است.