همدان- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: با ارتقای کیفیت آموزش در مدارس دولتی باید در عرصه عدالت آموزشی قدم های بیشتری برداریم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی روز یکشنبه اول مهر در مراسم آغاز سال تحصیلی با تبریک آغاز فصل درس و بحث اظهار کرد: کار اصلی مجموعه آموزش و پرورش هم رشد علمی و توجه به موضوع تربیت دانش آموزان است.

وی ادامه داد: نحوه درست درس خواندن را باید به دانش‌آموزان آموزش دهیم درس خواندن یک تکنیک است و دانش‌آموزان باید با آن آشنا شوند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان ابراز امیدواری کرد که در مدارس دولتی استان شاهد قبولی نفرات برتر کنکور در سال‌های آینده باشیم.

وی با تاکید بر اینکه دانش آموزان باید با شهدا و راه آنها به خوبی آشنا شوند، اظهار کرد: انصاف و وجدان اقتضا می‌کنیم امروز از شهدا و مدافعان حرم و مدافعان امنیت یاد کنیم و قدردان آنها باشیم.

آیت الله شعبانی موثقی با تاکید براینکه دانش آموزان باید نخبگان و مفاخر علمی میهن خود را بشناسند، اظهار کرد: کدام کشور را می‌توان نام برد که امثال بوعلی سیناها، خوجه نصیرها و حافظ و سعدی را در خود رشد داده باشد؟کدام کشور است که دانشمندانش این چنین سابقه روشن و تمدنی داشته باشد؟

وی ادامه داد: اگر امروز بشر پیشرفت و توسعه دارد، مدیون حرکت‌های گذشتگان است که بسیاری از آنها در کشور ما بودند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: با وجود چنین تاریخی، اما در فضای مجازی واقعیت‌ها نوع دیگری برای جوانان ما القا می‌شود.

آیت الله شعبانی موثقی با بیان اینکه فضای مجازی به شما اجازه نمی‌دهد واقعیت‌های رشد خودتان را به خوبی ببینید اظهار کرد: دشمن در فضای مجازی تلاش می‌کند با برجسته کردن نقاط ضعف، اعتماد به نفس شما را پایین بیاورد.

وی ادامه داد: دانش‌آموزان ما امروز در همان مسیری قرار گرفته‌اند که گذشتگان و دانشمندان ما حضور داشتند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: دختر و پسر این کشور دارای توانایی‌های بالا و ظرفیت‌های فراوانی هستند که باید آن را در وجود خودتان کشف کنید.

آیت الله شعبانی موثقی اظهار کرد: مراقب باشید در مسیر کسب موفقیت‌ها، گرفتار حرف‌ها و حاشیه‌ها نشوید.

وی ادامه داد: دانش‌آموزان امروز آینده سازان این کشور هستند، مسوولان آینده و افرادی که کشور را باید به قله برسانند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: شما دانش‌آموزان هستید با تقویت اعتماد به نفستان، بدانید که رشد، پیشرفت و ایجاد تمدن بزرگ اسلامی حق، توانایی و هنرمندی شماست.

به گزارش ایرنا، زنگ آغاز سال تحصیلی جدید روز یکشنبه اول مهر با حضور مدیرکل سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش، نماینده ولی فقیه در استان و استاندار همدان به طور نمادین در آموزشگاه دخترانه نور دانش شهر همدان نواخته شد و حدود ۳۲۰ هزار دانش آموز سال تحصیلی جدید را آغاز کردند.