همدان-ایرنا- استاندار همدان گفت: دانش‌آموزان یادگیری را به عنوان هدف اصلی خود قرار دهند و به عمق مفاهیم توجه کنند زیرا یادگیری عمیق، مسیر موفقیت را هموار می کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا قاسمی‌فرزاد روز یکشنبه در آیین آغازین سال تحصیلی جدید با عنوان «زنگ بازگشایی و مقاومت» مهرماه را نماد علم، دانش و تلاش دانست و اظهار کرد: با آغاز فعالیت مدارس و دانشگاه‌ها، عرصه علم و دانش جان تازه‌ای به خود گرفت.

وی ادامه داد: رشد و پیشرفت جامعه، در سایه تلاش‌های بی‌وقفه دانش‌آموزان و دانشجویان دیروز و آینده کشور و در دستان دختران و پسران دانش‌آموز و دانشجوی امروز است.

استاندار همدان با بیان اینکه حضور امام جمعه همدان در این مراسم، نشان‌دهنده اهمیت بالای جایگاه دانش‌آموزان است گفت: پیام این حضور این است که شما به عنوان آینده‌سازان کشور نقش حیاتی در سرنوشت این سرزمین دارید.

قاسمی‌فرزاد همچنین با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدا، جانبازان، ایثارگران و رزمندگان هشت سال جنگ تحمیلی اظهار کرد: این هفته یادآور ایثارگری‌ و فداکاری‌های عزیزانی است که با جان و دل از این سرزمین دفاع کردند.

وی ادامه داد: بیش از هزار و ۳۰۰ دانش‌آموز و معلم شهید استان همدان با ایستادگی در برابر دشمنان تا دندان مسلح استکبار جهانی، عزت و سربلندی را برای ایران به ارمغان آوردند.

به گزارش ایرنا، زنگ آغاز سال تحصیلی جدید روز یکشنبه اول مهر با حضور مدیرکل سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش، نماینده ولی فقیه در استان و استاندار همدان به طور نمادین در آموزشگاه دخترانه نور دانش شهر همدان نواخته شد و حدود ۳۲۰ هزار دانش آموز سال تحصیلی جدید را آغاز کردند.