به گزارش خبرنگار گروه جامعه ایرنا، علیرضا کاظمی روز یکشنبه - اول مهرماه - در حاشیه مراسم نواخته شدن زنگ اقامه نماز دانش آموزان در پاسخ به این پرسش که آیا ۷۹۰ هزار دانشآموز در مدارس ثبتنام نکردهاند، درست است یا خیر، اظهار کرد: این آمارها صحت ندارد. ثبتنام دانشآموزان به نسبت سالهای گذشته در بالاترین درصد خودش قرار دارد.
کاظمی افزود: در تاریخ آموزش و پرورش سابقه ندارد که دانشآموزان در این حد ثبتنام کرده باشند بنابراین فرایند ثبتنام همچنان برای کسانی که بازمانده اند و نتوانستند به دلیل جایجایی ثبتنام کنند، ادامه دارد.
وی عنوان کرد: اگر خانوادهها در مواردی به مشکل برخورد کردند، حتما به ادارات آموزش و پرورش مراجعه کنند تا در آنجا مدرسه مشخص شده و ثبتنام آنها انجام شود.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه دانشآموزان در طول سه ماه تابستان فرصت ثبتنام داشتند اما به مدارس مراجعه نکردهاند، اظهار داشت: بخشی از دانش آموزانی که ثبت نام نشده اند به دلیل مهاجرت و جابجایی است.
وی اضافه کرد: بسیاری از خانوادهها از یک منطقه به منطقه دیگر یا از یک شهر به شهر دیگر جابه جا شدهاند که به طور طبیعی این دانش آموزان در مدارس ثبت نام میشوند.
وزیر آموزش و پرورش درباره ثبتنام دانش آموزان اتباع بیان کرد: دانشآموزان اتباع مانند همیشه اما با یک سیاستهای درستتر و دقیقتری ثبتنام میشوند.
کاظمی در پاسخ به پرسش خبرنگاری درباره پر شدن ظرفیت مدارس در قرچک و ورامین توضیح داد: دانشآموزان ایرانی ثبت نام شدهاند و اگر دانشآموزانی ثبتنام نکرده به دلیل عدم مراجعه خودشان است.
وی یادآورشد: به طور طبیعی ما ابتدا دانشآموزان ایرانی و سپس دانشآموزان اتباع را ثبت نام می کنیم و همه تمهیدات برای ثبتنام دانشآموزان اتباع دیده شده است و اکنون نزدیک به ۶۰۰ هزار دانشآموز اتباع در کل کشور داریم.
وزیر آموزش و پرورش درباره تعداد بازماندگان از تحصیل اظهار کرد: باید ثبتنامها تمام شود تا آمار بازماندهها را مشخص کنیم اما معمولا در دوره ابتدایی کسانی که از فضای آموزش و پرورش فاصله گرفتهاند بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار نفر است که البته این آمار تغییر می کند و در دوره متوسطه اول و دوم این عدد ممکن است ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار نفر باشد. باید صبر کنیم ثبتنامها تمام شود بعد ببینیم آمار بازماندهها چقدر است.
کاظمی درباره کاربردی شدن کتابهای درسی گفت: کتابهای درسی که کاربردی هستند یک مقدار نیاز به بازبینی دارد.