تهران - ایرنا - رئیس فراکسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: از مسئولان انتظار می‌رود تدابیر لازم را برای افزایش ایمنی در معادن کشور فراهم کنند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، زینب قیصری با صدور پیامی حادثه معدن طبس را تسلیت گفت و افزود: با نهایت تأثر و تأسف، خبر جان باختن جمعی از کارگران زحمتکش در حادثه دلخراش معدن زغال سنگ طبس، جامعه ما را به سوگ نشاند.

رئیس فراکسیون امنیت انرژی و منابع معدنی مجلس افزود: این حادثه تلخ، بار دیگر ضرورت توجه به ایمنی در محیط‌های کار را یادآور شد. از دست دادن این عزیزان که در راه تامین معاش خانواده‌های خود تلاش می‌کردند، ضایعه‌ای جبران ناپذیر است.

وی در این پیام تصریح کرد: از خداوند متعال برای بازماندگان صبر و برای روح پاک این عزیزان طلب مغفرت و رحمت واسعه دارم. البته مجلس شورای اسلامی انتظار دارد مسوولان امر با پیگیری جدی علل وقوع این حادثه و اتخاذ تدابیر لازم، زمینه را برای افزایش ایمنی در معادن کشور فراهم آورند.

به گزارش ایرنا، شب گذشته به دلیل تصاعد آنی گاز متان در محل یکی از تونل‌های معدن زغال‌سنگ شرکت معدنجو رخ داد که موجب انفجار شد که در زمان حادثه انفجار ۶۹ کارگر در بلوک سی و بی این معدن زغال‌سنگ در طبس مشغول کار بودند و ۳۰ نفر در این حادثه کشته شدند.