به گزارش خبرنگار ایرنا، یوسف نوری روز یکشنبه در جلسه شورای ترافیک مازندران افزود: به نظر می رسد، سرعت گیرهای استان دلخواهی و بدون توجه به مقولات استاندارد سازی ایجاد می شود.
وی با تاکید بر این که سرعت گیرهای مازندران باید با نظر کارشناسان پلیس راهنمایی و رانندگی ایجاد شود، تصریح کرد: فرمانداران شهرستان های مازندران با همکاری پلیس راهور باید نسبت به اصلاح و حذف سرعت گیرها اقدام کنند.
وی با ذکر این نکته که بررسی ها نشان می دهد دستگاه های امداد رسان به ویژه اورژانس مازندران نسبت به وجود سرعت گیرهای غیر مجاز برای ارایه خدمات مطلوب به شهروندان با چالش مواجه می شوند، اظهار داشت: امروز شهرهای مازندران به خصوص در حوزه راه های درون و برون شهری با بی ریختی مواجه است.
وی در بخش دیگری به اهمیت نظارت بر سرویس های دانش آموزان در مدارس اشاره کرد و بیان داشت: شورای اسلامی شهر باید فهرست سرویس های شهری مدارس را با قیمت مناسب و مصوب عملیاتی کنند.
استاندار مازندران در باره محورهای مواصلاتی هراز، کندوان و سوادکوه و اهمیت حذف نقاط حادثهخیز اشاره کرد و بیان داشت: طرح سد هراز و جاده جایگزین آن باید مورد توجه جدی قرار بگیرد.
نوری تصریح کرد: با توجه به افزایش حجم تردد خودروها در این محورها ، باید ایمنی و روان سازی تردد را در این محورها مورد اهتمام قرار بگیرد.
افزایش ۲۵ درصدی تخلفات رانندگی حادثه ساز در مازندران
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران با بیان اینکه در ۶ ماهه امسال ۱۵۷ هزار تخلفات رانندگی حادثه ساز در استان با صدور برگه جربمه ثبت شده است، گفت: این آمار نسبت به مدت مشابه سال پیش ۲۵ درصد افزایش یافته است
سرهنگ نصرالله بیگلری مجموعه تخلفات رانندگی در سال جاری را بیش از سه میلیون و ۶۰۰ هزار فقره عنوان کرد و افزود: با توجه به افزایش نصب دوربین های ثبت تخلف، این آمار نسبت به ۶ ماهه سال گذشته ۱۰ درصد بیشتر نشان میدهد.
وی با بیان اینکه طبق آمار، مازندران در ۶ ماهه امسال پس از تهران و البرز سومین استان پرتردد کشور بوده است، ادامه داد: آمار ثبت شده نشان میدهد که تردد و سفر مردم به این خطه شمالی در شهریور امسال سه درصد نسبت به شهریور سال گذشته بیشتر شده است.
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران در عین حال به کاهش ۳۴ درصدی تصادف منجر به فوت در ۶ ماهه امسال اشاره کرد و توضیح داد: در ۶ ماهه امسال ۶۶ نفر ناشی از تصادف درون شهری جان باختند که ۵۴ درصد آنان عابرین پیاده با سن بیشتر از ۶۰ سال بودند.
سرهنگ بیگلری با ذکر این نکته که از ۲۹۷ پل هوایی عابر پیاده مازندران کمتر از ۲ درصد از آن توسط کاربران استفاده می شود، ادامه داد: همچنین از ۱۲۴ نقطه حادثه خیز شناسایی شده مازندران کمتر از ۲۶ مورد عملیاتی شده است.
وی با اظهار این که در ۶ ماهه امسال ۳۵ عابر پیاده، ۲۲ راکب دوچرخه و موتور، هشت راننده و سرنشین و ۹ فوتی ناشی از واژگونی و برخورد با شی ثابت در مازندران به ثبت رسیده است، گفت: اگرچه طبق بررسی آماری در همه این موارد شاهد کاهش فوتی نسبت به مدت مشابه سال گذشته وجود دارد، اما می توان با همکاری شهرداری ها و نصب بیشتر دوربین های ثبت تخلف، آمار تصادف را کاهشی تر کرد.