تهران-ایرنا- منابع خبری از حمله گسترده پهپادی حزب الله به شمال سرزمین های اشغالی خبر دادند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از رسانه های صهیونیستی، حزب الله لبنان با شماری پهپاد رزمی به شمال فلسطین اشغالی حمله کرد.

در پی این حمله صدای انفجارهایی در منطقه بیت هلل همراه با صدای آژیر خطر در منطقه کریات شمونه و اطراف آن شنیده شد.

به گفته رسانه های صهیونیستی یک پهپاد در منطقه اصبع الجلیل منفجر شده است.

به گفته شبکه المیادین، حزب الله لبنان سپس در بیانیه ای اعلام کرد که در حمایت از ملت فلسطین و پاسخ به حملات رژیم صهیونیستی به روستاهای جنوب لبنان، با دو اسکادران پهپاد رزمی به محل های استقرار جدید نظامیان دشمن در اطراف مرکز نظامی المناره و مقر نظامی یفتاح حمله کرده است و پهپادها با دقت به اهداف خود اصابت کردند.

ساعاتی پیش شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از منابع مطلع اعلام کرد که در نتیجه حملات موشکی امروز حزب الله لبنان، ۱۳ صهیونیست زخمی شدند که اوضاع یکی از آن ها وخیم است.

منابع خبری در این باره گزارش دادند که ساختمان ها و خودروهای صهیونیست ها نیز در این حملات آسیب و خسارت های زیادی دیده است.

حزب الله لبنان صبح روز یکشنبه اعلام کرد که با موشک های «فادی۱» و «فادی۲» تاسیسات نظامی شرکت جنگ افزار «رافائل» رژیم صهیونیستی را هدف قرار داده است.

حزب الله افزود که این عملیات در حمایت از نوار غزه و پاسخی اولیه به کشتار وحشیانه روز سه شنبه و چهارشنبه رژیم صهیونیستی در مناطق مختلف لبنان است.

به گزارش ایرنا، رژیم صهیونیستی طی عملیات تروریستی در روزهای سه شنبه و چهارشنبه در لبنان، با منفجر کردن هزاران دستگاه پیجر، بی‌سیم و سیستم‌های ارتباطی، دست‌کم ۳۷ شهروند لبنانی را شهید و بیش از چهار هزار نفر دیگر را زخمی کرد.

بسیاری از کشورهای جهان و نهادهای بین‌المللی، انفجارهای اخیر در لبنان را محکوم و بر لزوم کاهش تنش‌ها در منطقه تاکید کردند.