تهران- ایرنا- دومین کنفرانس بین‌المللی علم و فناوری خوارزمی در سطح ملی و بین‌المللی برگزار می شود و علاقه‌مندان تا ۲۲ دی فرصت دارند مقالات خود را به دبیرخانه این رویداد ارسال کنند.

به گزارش گروه علمی ایرنا از سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران، دومین کنفرانس بین المللی علم و فناوری خوارزمی با هدف بهره‌مندی بیشتر از دستاوردهای علمی پژوهشگران و با حضور برگزیدگان تمام ادوار جشنواره‌های خوارزمی در حوزه های زیست فناوری و علوم پایه پزشکی، کشاورزی، امنیت غذایی ، آب، فناوری‌های شیمیایی، مواد، متالورژی، انرژی های نو و نانوفناوری، مهندسی برق و مخابرات، مهندسی مکانیک، توسعه اقتصاد دیجیتال، محیط زیست، کامپیوتر، فناوری اطلاعات و هوش مصنوعی و دستاوردهای علمی جشنواره های خوارزمی برگزار می‌شود.

متقاضیان می توانند تا تاریخ ۲۲ دی ۱۴۰۳ از طریق وبگاه کنفرانس به نشانی https://kic۲۰۲۵.conf.irost.ir ثبت نام کنند. نتایج داوری مقالات ششم بهمن اعلام می‌شود و کنفرانس روزهای ۲۸ تا ۲۹ بهمن در محل سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران برگزار خواهد شد.

به گزارش ایرنا اولین کنفرانس بین‌المللی خوارزمی در سال ۱۴۰۲ همزمان با برگزاری جشنواره‌های خوارزمی با حضور برندگان خارجی و داخلی سال‌های گذشته این جشنواره و با میزبانی سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران ۵ اسفند ۱۴۰۲ برگزار و طی آن ۱۷۵ عنوان مقاله در محورهای اصلی توسط ۴۶۳ پژوهشگر ارائه شد.

این اقدام با هدف ارائه دستاوردهای جشنواره‌های خوارزمی و تحلیل روندها و فناوری‌های نوظهور، طرح‌های برجسته و چشم‌انداز تحقیقاتی آینده علم و فناوری در راستای تقویت دیپلماسی علمی کشور انجام می‌شود.