گلپایگان-ایرنا-رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلپایگان گفت: چهار واحد گردشگری از جمله ۲ اقامتگاه بوم‌گردی و ۲ سُفره‌خانه سنتی در این شهرستان به بهره‌برداری رسید.

مصطفی قانونی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به ظرفیت بالای گردشگری گلپایگان و نیاز گردشگران به واحدهای اقامتی و پذیرایی، پیگیری برای صدور مجوز این اقامتگاه‌ها در دستور کار میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان قرار گرفت و در سال جاری تاکنون چهار واحد به تعداد اقامتگاه‌های فعلی گلپایگان افزوده شد.

وی ادامه داد: این واحدها شامل سفره‌خانه بهشت «حمام ملا اسدالله»، سفره‌خانه «آقاحسین»(حمام آقاحسین) و اقامتگاه‌های بومگردی «هشت بهشت» و «تیمره» است.

وی اظهار کرد: با افتتاح واحدهای مذکور به ظرفیت اقامتی شهرستان حدود شصت نفر و به ظرفیت پذیرایی شهرستان حدود ۲۰۰ نفر اضافه شد.

قانونی در باره نحوه واگذاری سفره‌خانه‌ها گفت: حمام تاریخی «ملااسدالله» از بناهای تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی، از سال ۱۳۹۸، پس از جذب سرمایه گذار بخش خصوصی مرمت شد. همچنین «حمام آقاحسین» نیز که جزو بناهای تاریخی شهرستان گلپایگان است، در سال ۱۳۹۸ در بازآفرینی شهری مورد مرمت قرار گرفت و در سال ۱۴۰۱ به بخش خصوصی واگذار و پس از طی مراحل قانونی، پروانه بهره‌برداری سفره‌خانه سنتی برای آن صادر شد.

به گزارش ایرنا، شهرستان گلپایگان با ۳۱ اثر ثبتی تاریخی و طبیعی،۳ اثر ثبتی میراث ناملموس و داشتن عنوان «شهر ملی مُنبت» در شمال غرب استان اصفهان و فاصله ۱۷۰ کیلومتری تا مرکز استان قرار دارد.