جیرفت- ایرنا- مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی جیرفت گفت: طی ۲ ماه اخیر هشت مورد آتش سوزی محل دپو(انبار) سوخت قاچاق و سه مورد حریق خودرو حامل سوخت قاچاق داشتیم که در مجموع شاهد ۱۱ حادثه ناشی از قاچاق سوخت بودیم.

یوسف سالاری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: دپو سوخت قاچاق برای ما به معضل بزرگی تبدیل شده است و به دلیل احتمال انفجار محل آتش سوزی، جان کارکنان آتش نشانی را هم تهدید می‌کند.

وی با بیان اینکه هرچه نامه به دستگاه های مرتبط زدیم بی فایده بوده است تصریح کرد: باید همسایگان این افراد نیز با دیدن این اعمال خطرناک، ما یا نیروی انتظامی را مطلع کنند تا از یک فاجعه جلوگیری شود.

سالاری ادامه داد: بی تفاوتی همسایگان افراد خاطی برای ما قابل درک نیست و انتظار داریم با فرهنگ‌سازی، این شرایط تغییر کند؛ همسایگان باید بدانند جان و مال خودشان هم در خطر است.

وی با اشاره به جزییات آخرین حادثه انبار سوخت قاچاق در یک منزل یادآور شد: در حادثه اخیر یکی از بشکه‌های گازوییل دپو شده آتش گرفته بود اما بشکه‌ بنزین در ۶ متر آن طرف تر وجود داشت و حرارت موجب تصاعد بخار آن در انبار محل نگهداری شد و در نتیجه انفجار صورت گرفت.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی جیرفت ادامه داد: در این حادثه سه نفر از ماموران آتش نشانی نیز آسیب دیدند.

وی تصریح کرد: در این محل چهار گالن ۲۰۰ لیتری سوخت قاچاق نگهداری می‌شد که سه گالن گازوییل و یکی بنزین بود.

محل انفجار و آتش سوزی انبار سوخت قاچاق در جیرفت

سالاری در مورد میزان امکانات ایمنی ماموران آتش نشانی جیرفت با توجه به حوادث خاصی که آنان را تهدید می کند، گفت: آتش نشانان لباس ضد حریق، کلاه، دستکش و مجموعه تنفسی دارند.

وی اضافه کرد: به غیر از سِت(مجموعه) تنفسی که در خودروها موجود است، مواردی هم در سامانه نگهداری می‌شود و به ازای هر نفر از کارکنان هم لباس ضد حریق موجود است.

سالاری افزود: شهرداری توجه لازم به این بخش دارد و نیازها را در اولویت گذاشته؛ همینطور قرار است امکانات بیشتری به مجموعه افزوده شود.