کرج - ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان البرز از پیوستن ۲۸ دستگاه ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین و تجهیزات جدید راهداری به مجموعه خدماتی راهداری این استان خبر داد.

به گزارش ایرنا،"علی زندی فر" روز یکشنبه در آیین ورود این ماشین آلات جدید افزود: از این تعداد، ۱۳ دستگاه ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین و ۱۵ دستگاه تجهیزات راهداری است که با اعتباری افزون بر۷۰۰ میلیارد ریال برای استقرار در محورهای مواصلاتی استان البرز خریداری شده است.

وی اظهار کرد: با خرید ۱۳ دستگاه انواع ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین برای راهداری البرز آمار ماشین آلات راهداری این استان به ۱۵۹ دستگاه افزایش یافت.

مدیر کل راهداری البرز تصریح کرد: هفت دستگاه لودر پنج تنی ، چهار دستگاه کامیونت گشت راهداری ، یک دستگاه اسکیدلودر(بابکت)،یک دستگاه لیفتراک، چهار دستگاه برف خور تراکتوری ، ۱۰ تیغه برف روی کامیونی و یک دستگاه کفی ۲ محور ، ماشین جدید راهداری البرز را تشکیل می دهد.

زندی فر خاطرنشان کرد: ۲۱ دستگاه ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین اداره راهداری البرز در آستانه فصل پائیز تعمیر و نوسازی شده است .

وی بیان کرد: با استفاده از توان نیروهای فنی اداره کل راهداری البرز ، ۱۷ دستگاه ماشین آلات نیمه سنگین راهداری استان های البرز، تهران ،مازندران ،قزوین و جنوب سمنان (شاهرود) در استان البرز در حال بازسازی و تعمیر اساسی هستند.

استان البرز دارای یک هزارو۶۶۶ کیلومتر آزاد راه ، بزرگراه ، راه اصلی و فرعی است که ۱۸ درصد ترافیک جاده ای کشور مربوط به این استان است.