تهران-ایرنا- نخست‌وزیر و وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در ادامه لفاظی‌های گذشته علیه حزب‌الله، مقاومت لبنان را به اقدام نظامی گسترده‌تر تهدیدکردند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از الجزیره، در شرایطی که حملات اخیر رژیم اشغالگر به لبنان موجب افزایش تعداد آوارگان صهیونیست و افزایش تنش های این رژیم با حزب الله شده است، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم اشغالگر در یک لفاظی جدید، اعلام کرد که برای انجام جنایت علیه مردم لبنان، حدومرزی نخواهد شناخت.

وی گفت: ما مصمم به بازگرداندن اسرائیلی ها به خانه هایشان در شمال هستیم و هر کاری برای تامین امنیت آنها لازم باشد، انجام خواهیم داد.

«یوآو گالانت» وزیر جنگ این رژیم نیز لفاظی های گذشته علیه مقاومت لبنان را تکرار کرد و افزود: ما به عملیات علیه حزب الله تا بازگشت آوارگان اسرائیلی به خانه هایشان در شمال (در مرز با لبنان) ادامه خواهیم داد.

این مقام صهیونیست، بر نداشتن حد و مرزی برای انجام جنایت تاکید کرد و گفت: ما به اقداماتمان تا رسیدن به هدف ادامه خواهیم داد و از هر ابزاری که لازم باشد برای تحقق آن، استفاده خواهیم کرد.

به گزارش ایرنا، لفاظی مقامات صهیونیست در حالی ادامه دارد که وحشت از پاسخ حزب الله لبنان، سراسر سرزمین های اشغالی را فراگرفته است.

روزنامه صهیونیستی «معاریو» در گزارشی درباره وحشت صهیونیست ها از حملات حزب الله لبنان به شمال سرزمین های اشغالی، نوشت: حتی در جنگ ۳۳ روزه در سال ۲۰۰۶ نیز، ما این حجم از آتش ناشی از حملات موشکی را در شهر «کریات بیالیک» در حومه حیفا ندیده بودیم.

این رسانه صهیونیستی به نقل از شاهدان عینی در حیفا افزود: ما منتظر حمله حزب الله بودیم اما فکر نمی کردیم حمله آن تا این حد شدید باشد.

معاریو، توانایی «گنبد آهنین» به عنوان سپر دفاع موشکی رژیم اشغالگر را نیز سئوال برد و افزود: تصور ما این بود که گنبد آهنین ما را در مقابل موشک های حزب الله حفظ می کند، اما چنین نبود.

حزب الله لبنان صبح امروز یکشنبه اعلام کرد که با موشک های «فادی۱» و «فادی۲»، تاسیسات نظامی شرکت تولید جنگ افزار «رافائل» رژیم صهیونیستی را هدف قرار داده است.

حزب الله اعلام کرد که این عملیات در حمایت از غزه و پاسخی اولیه به کشتار وحشیانه روز سه شنبه و چهارشنبه رژیم صهیونیستی در مناطق مختلف لبنان است.

رسانه های صهیونیستی نیز در این راستا گزارش دادند که حزب الله لبنان شب گذشته حملات موشکی بی سابقه ای را به شمال فلسطین اشغالی آغاز کرده است.

این رسانه ها اعلام کردند که از صبح امروز تاکنون نیز حدود ۳۰ عملیات شلیک موشک علیه شهرک «کریوت» انجام شد.

منابع خبری می گویند که برخی منازل صهیونیست ها در منطقه «کریات بیالیک» و مناطق نزدیک به آن، به طور کامل در آتش سوختند.

رسانه های رژیم صهیونیستی نیز صبح امروز یکشنبه گزارش دادند که حدود ۱۲۰ موشک از خاک لبنان شلیک شده است و تیم های آتش نشانی مشغول اطفای حریق در مناطق مختلف شمال فلسطین اشغالی هستند.

رژیم صهیونیستی روز جمعه به منطقه ضاحیه در جنوب بیروت حمله کرد و یک ساختمان را هدف قرار داد که منجر به شهادت ۱۶ نفر از جمله شهادت «ابراهیم عقیل» از فرماندهان جهادی حزب الله لبنان و زخمی شدن ده‌ها نفر دیگر شد.

رژیم صهیونیستی طی عملیات تروریستی در روزهای سه شنبه و چهارشنبه در لبنان، با منفجر کردن هزاران دستگاه پیجر، بی‌سیم و سیستم‌های ارتباطی، دست‌کم ۳۷ شهروند لبنانی را شهید و بیش از چهار هزار نفر دیگر را زخمی کرد.

بسیاری از کشورهای جهان و نهادهای بین‌المللی، انفجارهای اخیر در لبنان را محکوم و بر لزوم کاهش تنش‌ها در منطقه تاکید کرده‌اند.

دبیرکل حزب الله لبنان روز پنجشنبه در سخنانی تاکید کرد که رژیم صهیونیستی با عملیات تروریستی اخیر خود در لبنان، همه خطوط قرمز را زیر پا گذاشت و تاوان سختی خواهد پرداخت.