تهران- ایرنا- رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه در بحث مولدسازی می خواهیم پیشران پیشرفت ایران اسلامی باشیم، گفت: از ابتدای سال گذشته تاکنون مبلغ ۴ همت صرف اجرای نیات واقفین شده است.

به گزارش خبرنگار حج و اوقاف ایرنا، حجت الاسلام سید مهدی خاموشی در روز یکشنبه در گرامیداشت هفته وقف و تبریک ایاد اسلامی و دفاع مقدس در محفل انس با قرآن کریم در سالن آمفی تئاتر سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار داشت: با توجه به نیات واقفین و عمل به اجرای آن، منابع موقوفات پس از جمع آوری، تفکیک شده و برای اجرای هر نیت هزینه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تمامی هزینه های انجام گرفته آیین ملکوتی اربعین حسینی نیز با توجه به نیات واقفین و خیرین به انجام رسیده، درباره مولد سازی نیز گفت: تاکنون در بحث مولد سازی گام های خوبی برداشته شده است. از ابتدای سال گذشته تاکنون مبلغ ۴ همت صرف اجرای نیات واقفین شده است.

خاموشی همچنین با بیان اینکه در حوزه دانش بنیان ها رشد خوبی داشته ایم و در بحث مولدسازی نیز می خواهیم پیشران پیشرفت جمهوری اسلامی ایران باشیم، افزود: وقف نه بیت المال است نه پول نفت و نه مالیات، موقوفات یا متولی دارند یا ندارند، اگر ندارند از سوی ولی فقیه مقام مجاز تعیین می شود.

وی ادامه داد: اخیرا درباره کربن زدایی نیز بحث هایی مطرح است که در تصفیه هوا اثرگذار است و تکنولوژی نیاز دارد که در ایران ۹۵ درصد موادش موجود است. در دودکش منازل و نیروگاه ها بکار رود و در صورت به نتیجه رسیدن از آلایندگی هوا کاسته می شود و می توانیم آسمان را آبی و دور از آلودگی ببینیم.

وی گفت: این اقدام در ماه های آینده با همکاری جهاد دانشگاهی و یکی از دانشگاه های تهران محقق خواهد شد. در نظر داریم مولدسازی فقط مسکن سازی نباشد به سراغ مولدسازی هایی می رویم که به نفع جمهوری اسلامی ایران باشید.