تهران- ایرنا- جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در بیانیه ای پاسخ گسترده مقاومت اسلامی لبنان (حزب الله) به رژیم صهیونیستی و حمله به مواضع نظامی و استراتژیک این رژیم را تبریک گفت.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از رسانه‌های فلسطینی، جنبش حماس با انتشار بیانیه‌ای از پایداری و شجاعت رزمندگان مقاومت اسلامی لبنان در رویارویی با ماشین جنگی رژیم صهیونیستی تقدیر کرد.

جنبش حماس افزود: به رزمندگان مقاومت به دلیل اراده‌شان در ادامه جنگ در حمایت از ملت فلسطین و مقاومت آن در نوار غزه و کرانه باختری تبریک می‌گوییم.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین تصریح کرد: پاسخ بی سابقه حزب الله به جنایات دشمن اشغالگر، شکست نقشه‌های رژیم صهیونیستی در زمینه اشغال نوار غزه را اثبات می‌کند.

حماس خاطرنشان کرد: تحولات بی‌سابقه در زمینه پاسخ مقاومت در لبنان، عراق و یمن باعث تقویت مقاومت ملت فلسطین و سردرگمی دشمن خواهد شد.

حزب الله لبنان صبح روز یکشنبه اعلام کرد که با موشک های «فادی۱» و «فادی۲» تاسیسات نظامی شرکت جنگ افزار «رافائل» رژیم صهیونیستی را هدف قرار داده است.

حزب الله افزود که این عملیات در حمایت از نوار غزه و پاسخی اولیه به کشتار وحشیانه روز سه شنبه و چهارشنبه رژیم صهیونیستی در مناطق مختلف لبنان است.

رسانه های صهیونیستی نیز در این راستا گزارش دادند که حزب الله لبنان شنبه شب حملات موشکی بی سابقه ای را به شمال فلسطین اشغالی آغاز کرده است.

این رسانه ها افزودند که از صبح امروز تاکنون، حدود ۳۰ عملیات موشکی به شهرک «کریوت شمونا» انجام شد.

منابع خبری می گویند که برخی منازل صهیونیست ها در منطقه «کریات بیالیک» و مناطق نزدیک به آن نیز به طور کامل در آتش سوختند.

در همین حال، رسانه های رژیم صهیونیستی صبح روز یکشنبه گزارش دادند که حدود ۱۲۰ موشک از خاک لبنان شلیک شده و تیم های آتش نشانی مشغول اطفای حریق در مناطق مختلف شمال فلسطین اشغالی هستند.

به گزارش ایرنا، رژیم صهیونیستی طی عملیات تروریستی در روزهای سه شنبه و چهارشنبه در لبنان، با منفجر کردن هزاران دستگاه پیجر، بی‌سیم و سیستم‌های ارتباطی، دست‌کم ۳۷ شهروند لبنانی را شهید و بیش از چهار هزار نفر دیگر را زخمی کرد.

بسیاری از کشورهای جهان و نهادهای بین‌المللی، انفجارهای اخیر در لبنان را محکوم و بر لزوم کاهش تنش‌ها در منطقه تاکید کردند.