تهران - ایرنا - فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش با بیان اینکه دفاع مقدس سرشار از فکر، ابداع و ابتکار بود، گفت: این نیرو امنیت بیش از دو میلیون پرواز را در سراسر خاک ایران تامین کند و در نهایت توانست تعداد ۶۶۸ از اهداف متخاصم و متجاوز هوایی را مورد اصابت قرار دهد.

به گزارش ایرنا از ارتش، امیر سرتیپ علیرضا صباحی فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش روز یکشنبه به مناسبت هفته دفاع مقدس در جمع فرماندهان و کارکنان این نیرو ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس افزود: مقاومت باعث سربلندی ما شده و تنها راه فائق آمدن بر فشارهای همه جانبه دشمنان مقاومت است.

وی درباره نقش کلیدی پدافند هوایی در دوران دفاع مقدس به تبیین برخی دستاوردهای این نیرو در جنگ تحمیلی پرداخت و گفت: پدافند هوایی ارتش توانست حدود ۵۰ هزار هواپیمای متخاصم را شناسایی و بیشتر عملیات‌های هوایی ارتش بعث عراق را ناکام بگذارد، امنیت بیش از دو میلیون پرواز را در سراسر خاک ایران تامین کند و در نهایت توانست تعداد ۶۶۸ از اهداف متخاصم و متجاوز هوایی را مورد اصابت قرار دهد.

سرتیپ صباحی‌فرد افزود: در دفاع مقدس ثابت کردیم هر دشمنی بخواهد تعرضی به تمامیت ارضی یا منافع جمهوری اسلامی ایران داشته باشد، با توان رزمی و دفاعی نیروهای نظامی کشور مواجه خواهد شد .

فرمانده نیروی پدافند هوایی با بیان اینکه نیروهای مسلح و صنعت دفاعی آموخته های فراوانی از دفاع مقدس کسب کرده‌اند، تصریح کرد: پیشرفت های امروز ایران اسلامی در حوزه های موشکی، پهپادی، راداری، الکترونیک، پدافندی و ... برگرفته از تجربیات دوران دفاع مقدس است.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس سرشار از فکر، ابداع و ابتکار بود، گفت: تجارب دفاع مقدس سرمایه‌ای گرانمایه و چراغ راهی برای کشف قابلیت‌های نهفته دفاعی ما بود.