بندرعباس- ایرنا- ۹۵۰ واحد مسکن ملی و ۷۰۰ قطعه زمین طرح جوانی جمعیت، عصر یکشنبه با حضور استاندار هرمزگان به متقاضیان این استان واگذار شد.

به گزارش ایرنا، استاندار هرمزگان در حاشیه این مراسم اظهار کرد: واحدهای مسکن ملی با هزینه ای افزون بر هشت هزار و ۹۷۰ میلیارد ریال احداث و به صورت خود مالک شهری، روستایی و بافت فرسوده آماده و به مردم استان تحویل شد.

مهدی دوستی افزود: تاکنون از مجموع تکلیف استان هرمزگان در نهضت ملی مسکن (۶۵ هزار واحد مسکونی)، ۲۱ هزاز واحد آماده و تحویل شد و ۱۱ هزار قطعه زمین نیز به متقاضیان واگذار شده است.

وی اضافه کرد: طرح نهضت ملی مسکن در سطح استان پیشرفت خوبی دارد و عقب ماندگی طرح در سطح شهرستان بندرعباس نیز در ۲ منطقه شهرک پیامبر اعظم و اراضی موسوم به ۱۵ هزار واحدی در حال جبران است.

استاندار هرمزگان اظهار کرد: برای اراضی ۱۵ هزار واحدی تاکنون هشت هزار متقاضی با سهم آورده اولیه ۱۰۰ تا ۴۰۰ میلیون ریالی وجود دارد که در یک ماه اخیر پروژه سرعت گرفته و چهار هزار قطعه زمین در این منطقه آماده شده و کد گرفته است‌ و ۳۰۰ واحد نیز در مراحل مختلف فونداسیون است.

وی ادامه داد: این پروژه در حال حاضر سرعت خوبی گرفته و با انتقال تجهیزات پیمانکار روند انجام کار بهبود یافته است.

دوستی با اشاره به نقش ویژه پیمانکاران و انبوه سازان بویژه در بخش خودمالک طرح نهضت ملی مسکن و احداث واحدهای مسکونی گفت: پیمانکاران نقش بزرگی در طرح نهضت ملی مسکن دارند و با پذیرش ریسک وارد این عرصه شده‌اند که تلاش این قشر نیز ارزشمند است.

واگذاری ۷۰۰ قطعه زمین طرح جوانی جمعیت به متقاضیان هرمزگانی

همچنین با حضور استاندار هرمزگان ، ۷۰۰ قطعه زمین طرح جوانی جمعیت در شهرک علوی بندرعباس به متقاضیان واجد شرایط واگذار شد.

دوستی اظهار کرد: تاکنون در سطح استان هرمزگان سه هزار و ۷۰۰ قطعه زمین در قالب طرح جوانی جمعیت به مردم استان واگذار شده است.

وی افزود: افژون بر ۱۰ هزار هکتار زمین تاکنون به شهرها و روستاهای استان هرمزگان الحاق و زمین مورد نیاز برای ساخت مسکن تامین شده است، ضمن اینکه طی سه سال گذشته ۱۶۰ روستا مشکل تامین زمین داشتند که اکنون به ۱۱ روستا رسیده است.

استاندار هرمزگان گفت: برای تسهیل حمل و نقل مردم ساکن در شهرک علوی به بندرعباس اقداماتی انجام خواهیم داد و در حوزه زیرساخت ارتباطات و ساخت مدارس مورد نیاز این منطقه هم اقدام می کنیم.

وی اضافه کرد: تمام تلاش خود را معطوف به حل مشکل مسکن مردم و اجرای کامل طرح نهضت ملی مسکن و طرح جوانی جمعیت می کنیم تا مسائل مردم در این زمینه برطرف شود.