اسلام‌آباد - ایرنا - رهبران احزاب و گروه‌های مذهبی پاکستان در اجتماع باشکوه شیعه و سنی به مناسبت میلاد النبی (ص) ضمن تجدید عهد با آموزه‌ها و سیره پیامبر اکرم (ص) برای مقابله با تفرقه و تحکیم وحدت اسلامی اعلام کردند که مردم پاکستان تا آخرین نفس حامی فلسطین هستند و در سالگرد عملیات طوفان الاقصی علیه رژیم صهیونیستی در سراسر این کشور تظاهرات خواهند کرد.

به گزارش یکشنبه شب خبرنگار ایرنا، اجتماع بزرگ عشق پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله وسلم به مناسبت ۱۷ ربیع الاول به اهتمام حزب مجلس وحدت مسلمین و شورای همبستگی ملی پاکستان در شهر اسلام‌آباد برگزار شد.

چهره‌های تراز اول سیاسی و مذهبی پاکستان، برخی از نمایندگان مجلس، روسای گروه‌های مذهبی شیعه و سنی در این همایش وحدت آفرین با سر دادن شعارهای لبیک یا رسول الله (ص) و لبیک یا اقصی از ترویج وحدت، یکپارچگی جوامع اسلامی حمایت و هرگونه تلاش برای تفرقه، دامن زدن به اختلافات و افراط گرایی را به شدت محکوم کردند.

نور الحق قادری وزیر سابق امور مذهبی پاکستان، صاحبزاده ابوالخیر محمد زبیر رئیس شورای همبستگی ملی، سناتور علامه ناصر عباس جعفری نماینده مجلس سنا و رئیس حزب مجلس وحدت مسلمین، صاحبزاده حامد رضا نماینده مجلس ملی و لیاقت بلوچ نایب رئیس جماعت اسلامی به عنوان سخنرانان اجتماع امروز تداوم جنایات رژیم افسارگسیخته صهیونیستی در غزه به ویژه حملات تروریستی این رژیم در لبنان را محکوم کردند.

آنان تاکید کردند که جهان اسلام پشتیبان محور مقاومت اسلامی از جمله رزمندگان شجاع بیت المقدس هستند و به حمایت های خود از نبرد فلسطینیان علیه دشمن صهیونیستی تا آزادی قدس شریف ادامه خواهند داد.

رهبران سیاسی و مذهبی پاکستان با سرزنش سکوت جهان در قبال اقدامات تروریستی اسرائیل در فلسطین اشغالی و دیگر سرزمین‌های اسلامی، اعلام کردند که در آستانه یکسالگی عملیات طوفان الاقصی و آغاز تجاوزات رژیم صهیونیستی به غزه هستیم اما اروپا و در صدر آن آمریکا همچنان به پشتیبانی از اسرائیل ادامه می دهند و متاسفانه سکوت حاکمان کشورهای اسلامی نیز به رنج و مصائب ملت فلسطین افزوده است.

آنان اعلام کردند که تمام پاکستان در حمایت از فلسطین و ابراز انزجار از اقدامات تروریستی رژیم اشغالگر قدس تظاهرات گسترده برپا خواهند کرد و این راهپیمایی ها در روز هفتم اکتبر امسال (۱۵ مهر) به اوج خود خواهد رسید.

شخصیت‌های پاکستانی همچنین با ابراز نگرانی از تشدید خشونت‌ها و تخریب فضای صلح ناشی از اقدامات افراط گرایانه، تاکید کردند: تمام تلاش دشمنان نفوذ در بین مسلمانان به ویژه از بین بردن ریسمان وحدت در جامعه پاکستان است لذا باید در برابر این دشمنان مشترک اتفاق نظر داشته باشیم.