یزد- ایرنا- نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد در پیامی حادثه انفجار معدن در طبس و جان باختن شماری از کارگران را به خانواده‌های داغدار تسلیت گفت.

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی دفتر امام جمعه یزد، در پیام آیت الله " محمدرضا ناصری " آمده است: حادثه دردناک معدن زغال سنگ معدنجو در استان خراسان جنوبی شهرستان طبس که موجب جانباختن تعدادی از کارکنان شریف و زحمتکش و همچنین مصدومیت تعدادی دیگر از این عزیزان شده موجب تأثر و تألم فراوان گردید.

اینجانب ضمن عرض تسلیت این حادثه محنت بار به ملت شریف ایران به ویژه مردم بزرگوار استان خراسان جنوبی از خداوند متعال رحمت و مغفرت برای جان باختگان، صبر و شکیبایی برای خانواده‌های مصیبت دیده و شفای عاجل مصدومان را مسئلت می‌نمایم.

به گزارش ایرنا، حادثه انفجار معدن طبس ساعت ۲۱ شنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ به دلیل تصاعد آنی گاز متان در یکی از تونل‌های معدن زغال‌سنگ شرکت معدنجو رخ داد که در زمان حادثه ۶۹ کارگر در بلوک C و B این معدن زغال‌سنگ در طبس مشغول کار بودند.

با توجه به غلظت گاز در تونل‌ها که موجب انفجار در عمق ۲۵۰ متری به صورت ارتفاعی و ۷۰۰ متری به صورت مورب در معدن شده، امدادرسانی توسط هشت تیم تخصصی پنج نفره در حال انجام است.

اکنون ۴۰ نفر در قالب تیم‌های تخصصی در معدن طبس در حال امدادرسانی در محل حادثه هستند که تاکنون در این حادثه ۳۱ نفر جان باختند و به ۱۷ مصدوم هم با تلاش تیم‌های تخصصی امدادی نجات یافتند و احتمال افزایش فوتی‌ها وجود دارد.