بندرعباس - ایرنا - مدیرعامل نیروگاه بندرعباس از آغاز تعمیرات دوره‌ای واحد شماره ۲ بخار این نیروگاه خبر داد و گفت: ۲۵۰ مگاوات‌ساعت انرژی پس از به‌مدار آمدن این واحد، به شبکه سراسری برق افزوده خواهد شد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان، داریوش محمودی روز دوشنبه با اعلام این خبر اظهار کرد: هدف از تعمیرات اساسی این واحد رفع موانع تولید برای بالابردن راندمان و افزایش تولید است که طبق برنامه زمان‌بندی مدت‌ زمان انجام این عملیات ۳۰ روز است.

وی اضافه کرد: در جریان تعمیرات این واحد اقداماتی از جمله بازدیدهای برنامه استاندارد تعمیرات دوره‌ای، فعالیت‌های مربوط به بویلر از جمله لانگستروم، فن گردش هوای داغ، لوله‌های المان‌های مختلف بویلر، اکسپنشن‌ها، مشعل‌ها و فعالیت‌های مربوط به توربوسیکل از جمله هیترهای فشار قوی، کندانسور، زیرکش‌های توربین و سرویس تجهیزات الکتریکی و ابزار دقیقی برای آماده‌سازی و تولید برق پایدار واحد، در این بازه زمانی ۳۰ روزه انجام خواهد شد.

نیروگاه بندرعباس با دارا بودن چهار واحد بخار و ۲واحد گازی به‌ظرفیت یک‌هزار و ۳۲۰ مگاوات نقش مهمی در پایداری شبکه سراسری برق ایفا می‌کند.

نیروگاه بندرعباس بافت بسیار مردمی و بومی از نظر تعداد نیرو دارد که حدود ۹۵ درصد نیروی این نیروگاه بومی هستند و به عنوان سنبل صنعت استان شناخته شد و حدود ۹۵ درصد قطعات نیروگاه نیز ساخت داخل است؛ البته ایران جزو پنج کشور سازنده نیروگاه، قطعات و تجهیزات نیروگاهی بوده که این امر در دنیا منحصر به کشورهای اندکی است