گنبدکاووس- ایرنا- علی‌محمد زنگانه استاندار گلستان صبح امروز دوشنبه با خانواده حادثه‌دیدگان مینودشتی معدن طبس ‌دیدار و از آنان دلجویی کرد.

به گزارش ایرنا، مدیران کل صنعت، معدن و تجارت، تامین اجتماعی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان در کنار امام جمعه و فرماندار مینودشت و سایر مدیران استانی و محلی استاندار را در این دیدار همراهی کردند.

طبق آخرین اعلام فرماندار مینودشت، سه نفر به نام‌های «جواد توسی، منصور حسینی، محمود کوهی» اهل این شهرستان هستند و محل زندگی «سید ابراهیم کاشیدار» هم با اصالت مینودشتی در شاهرود است.

فرامرز دیلم‌کتولی افزود: مراسم تشییع و خاکسپاری محمود کوهی و منصور حسینی ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه امروز در روستای القجر و محله قره سفلو مینودشت و مراسم تشییع و خاکسپاری جواد توسی ساعت ۱۴ در روستای دهچناشکی برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا، حادثه انفجار معدن طبس ساعت ۲۱ شنبه شب به دلیل تصاعد گاز متان در یکی از تونل‌های معدن زغال‌سنگ شرکت معدنجو رخ داد که در زمان حادثه ۶۹ کارگر در بلوک C و B این معدن زغال‌سنگ در طبس مشغول کار بودند.

با توجه به غلظت گاز در تونل‌ها که موجب انفجار در عمق ۲۵۰ متری به صورت ارتفاعی و ۷۰۰ متری به صورت مورب در معدن شده، امدادرسانی توسط هشت تیم تخصصی پنج نفره در حال انجام است.

۴۰ نفر در قالب تیم‌های تخصصی در معدن طبس در حال امدادرسانی در محل حادثه هستند که تاکنون در این حادثه ۳۱ نفر جان باختند و به ۱۷ مصدوم هم با تلاش تیم‌های تخصصی امدادی نجات یافتند و احتمال افزایش فوتی‌ها وجود دارد.