تهران- ایرنا- رئیس پارلمان لبنان با اشاره به تداوم حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به این کشور گفت که نخست وزیر این رژیم با آتش بازی درپی کشاندن لبنان و منطقه به جنگی بزرگ است، اما ما در دام اسرائیل قرار نمی گیریم.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از النشره، «نبیه بری» تاکید کرد: «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل به اقدامات خود برای تبدیل مناطق جنوبی لبنان به سرزمین سوخته غیرقابل زندگی از طریق استفاده از بمب های فسفری برای از بین بردن اراضی سرسبز کشاورزی ادامه می‌دهد.

وی همچنین به ویرانی منازل و با خاک یکسان شدن آنها از سوی رژیم صهیونیستی و کشتن غیرنظامیان به ویژه زنان و کودکان و سالخوردگان، امدادگران و کارکنان بخش بهداشتی لبنان اشاره کرد.

رئیس پارلمان لبنان ادامه داد: ما به دنبال جنگ نیستیم و به سمت آن هم حرکت نمی‌کنیم، اما حق دفاع از خود با تمام توان و امکاناتمان را داریم. ما از هیچ تلاشی برای ممانعت از کوچاندن ساکنان جنوب به دست اسرائیل دریغ نخواهیم کرد.

بری افزود: نتانیاهو با آتش بازی به دنبال کشاندن لبنان و منطقه به جنگی بزرگ است. اما ما در دام اسرائیل نمی افتیم، در برابر طرح های آن مقاومت خواهیم کرد و به قواعد درگیری پایبند می مانیم.

رئیس پارلمان لبنان اعلام کرد: ما خواستار اجرایی شدن قطعنامه ۱۷۰۱ هستیم و جامعه جهانی برای اجرای آن باید فشار بیاورد و اسرائیل را مجبور به توقف اقداماتش علیه لبنان کند.

بری گفت: از آمریکا می خواهیم که فشار لازم را به نتانیاهو برای توقف حملاتش به لبنان وارد آورد و آن را رها نکند تا به باج خواهی خود ادامه دهد.