قزوین - ایرنا - مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قزوین گفت: ۳۰ نمایش ویژه برنامه‌ "مهر جان سلام" به همت خانه نمایش کانون استان برای ۶ هزار مخاطب نونهال قزوینی به اجرا درآمد.

سیدعلی اکبر موسوی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید، خانه نمایش کانون استان قزوین ویژه برنامه نمایشی متنوعی به مناسبت جشن شکوفه‌ها و با حضور پیش دبستانی‌ها و دانش‌آموزان ابتدایی برگزار کرد.

وی ادامه داد: این نمایش‌ها شامل قصه، ریتم و بازی بود که سرپرستی گروه اجرای آن را مرجان مسگری برعهده داشت.

موسوی بیان کرد: سحر نجفی، هاشم خلیلی، زهرا کریمی، محسن گیلک‌زاده بازیگران این نمایش ها بودند و بخش ریتم و بازی را محمدصادق هادی‌زاده و بخش موسیقی را بهمن سخاوت بر عهده داشت.

این مسوول با بیان اینکه هنرهای نمایشی ابزاری قوی برای انتقال مفاهیم تربیتی و اخلاق اجتماعی به کودکان و نوجوانان به حساب می آید، یادآور شد: هنر نمایشی با داشتن عناصر جذاب خود، آگاهی، مهارت، استعداد، هنر و باورها را در کودکان پرورش می دهد و همچنین هنجارهای اجتماعی و آموزه های اخلاقی را با زبانی کودکانه بیان می کند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان استفاده از ظرفیت های نوجوانان در اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری، ایجاد زمینه مناسب برای رشد و شکوفایی استعدادهای فردی و تقویت روحیه دینی و توانمندسازی اجتماعی اعضا در راستای توسعه‌ی پایدار در جامعه و حضور موثرتر در مراکز فرهنگی و هنری کانون را از اهداف مهم این کانون در سال تحصیلی جدید دانست و خاطرنشان کرد: امیدواریم با تقویت حس تعاون و همکاری در بین کودکان و نوجوانان و طراحی حرکت‌های اجتماعی جهت تربیت کنشگران نوجوان بتوانیم به اهداف برنامه ریزی شده برسیم.