گنبدکاووس- ایرنا- پیکر محمود کوهی و سید منصور حسینی، ۲ جانباخته مینودشتی حادثه انفجار معدن طبس روز دوشنبه در زادگاهشان روستای القجر و محله قره سفلو تشییع و در آرمگاه این روستاها به خاک سپرده شدند.

به گزارش ایرنا، طبق آخرین اعلام فرماندار مینودشت، سه نفر از جانباختگان حادثه انفجار معدن طبس به نام‌های «جواد توسی، منصور حسینی، محمود کوهی» اهل این شهرستان هستند و محل زندگی «سید ابراهیم کاشیدار» هم با اصالت مینودشتی در شاهرود است.

علی‌محمد زنگانه استاندار گلستان هم صبح امروز دوشنبه با خانواده حادثه‌دیدگان مینودشتی معدن طبس ‌دیدار و از آنان دلجویی کرد.

مراسم تشییع و خاکسپاری جواد توسی دیگر جانباخته حادثه انفجار طبس ساعت ۱۴ در روستای دهچناشکی مینودشت و براتعلی غریب، در روستای فاضل آباد آزادشهر برگزار خواهد شد.

براساس آخرین لیست اعلام شده از جانباختان حادثه انفجار معدن طبس، علی مهری نام پدر عباس از گرگان، جواد طوسی نام پدر عبدل از مینودشت، سید منصور حسینی نام پدر سید جعفر از مینودشت، محمود کوهی نام پدر قربانعلی از مینودشت، محمد سارانی نام پدر جمعه از گنبدکاووس، برات علی قریب نام پدر مرادعلی از آزادشهر و سید ابراهیم حسینی کاشی‌دار نام پدر سید حسین از اهالی مینودشت در این حادثه جان خود را از دست دادند.

به گزارش ایرنا حادثه انفجار ۲ معدن شرکت معدنجوی طبس ساعت ۲۱ شامگاه شنبه رخ داد و تصاعد آنی گاز متان سبب شد ۶۹ کارگر در این معادن محبوس شوند.

با آغاز عملیات امدادی توسط تیم‌های تخصصی HSE معدن، در وهله نخست تعداد ۱۳ کارگر که جان خود را از دست داده بودند به بیرون منتقل شدند و با ادامه عملیات، این تعداد به ۳۰ فوتی و ۱۷ مصدوم در بلوک نخست رسید.

عملیات امدادی بلوک دوم نیز عصر روز گذشته در دستور کار قرار گرفت و مرحله به مرحله با تخلیه گاز پیش رفت و تا پایان شب تعداد فوتی‌های معادن با اعلام رسمی پزشکی قانونی به ۳۱ نفر رسید.

با توجه به غلظت گاز در تونل‌ها که موجب انفجار در عمق ۲۵۰ متری به صورت ارتفاعی و ۷۰۰ متری به صورت مورب در معدن شده، عملیات امدادی همچنان در حال انجام است و مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی صبح امروز اعلام کرد که تعداد فوتی‌ها به ۳۸ نفر رسیده و ۱۴ نفر هنوز در معدن دوم محبوس هستند.